گزارش اعتمادآنلاین از جزئیات قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال؛

کی‌روش برای اجرای برنامه‌های آماده سازی تیم ملی تضمین می‌خواهد/ فدراسیون در انتظار کمک نقدی دولت!

منابع خبری در سازمان لیگ به خبرنگار اعتمادآنلاین اطلاع دادند که برگزاری حداقل 8 بازی دوستانه در دستور کار کی‌روش قرار دارد و به همین ترتیب بودجه 4.5 میلیون دلاری مدنظر کی‌روش دقیقا برای برگزاری همین اردوهای داخلی و خارجی و بازی‌های دوستانه است.

کی‌روش برای اجرای برنامه‌های آماده سازی تیم ملی تضمین می‌خواهد/ فدراسیون در انتظار کمک نقدی دولت!
کد خبر: 218312
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیران فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد در شرایطی به توافقات نهایی رسیده‌اند که رسمی شدن و رسیدن پروسه کار به امضا قرارداد در گرو حل شدن چند مانع بسیار بزرگ است. جدا از تاکید کی‌روش به اجرایی شدن تمام برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا و در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و آماده شدن زمین تمرین کمپ تیم‌های ملی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بحران پیش‌رو تامین اعتبار برنامه‌های سرمربی تیم ملی از سوی فدراسیون است. چرا که اجرای صفر تا صد این پروسه آماده‌سازی که کی‌روش تاکید دارد تمامی آنها باید انجام شوند نیازمند حداقل 4.5 میلیون دلار حمایت مالی است.

البته فدراسیون فوتبال که معمولا در تمامی روزهای سال با بحران مالی و بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کند، در حال حاضر تنها دو راه برای تامین این پول قابل توجه دارد. اول اینکه منتظر پرداخت پاداش صعود به جام جهانی تیم ملی از سوی فیفا بماند که این پروسه به خاطر تحریم‌های مالی و رقم 12 میلیون دلاری این پاداش با فاصله زمانی قابل توجهی به دست آنها خواهد رسید. راه حل دوم گرفتن کمک مالی از وزارت ورزش و دولت است. اتفاقی که برای مراحل آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی هم رخ داد و فشارهای کی‌روش و خواسته‌های مردم باعث شد اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری با حضور در اردو ضمن صحبت با ملی‌پوشان و کی‌روش قول کمک 10 میلیارد تومانی به فدراسیون فوتبال بدهد که این کمک طی دو مرحله از طریق وزارت ورزش به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد.

حالا هم با توجه به عملکرد نسبتا خوب تیم ملی در جام جهانی و امیدواری که برای رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا وجود دارد کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال امیدوار هستند که دولت باز هم به کمک فوتبال بیاید و درصد قابل توجهی از این بودجه مورد نیاز را تقبل کند. در این رابطه شنیده‌ می‌شود کی‌روش با توجه به تجربه‌های تلخ قبلی از مدیران فدراسیون فوتبال برای تامین منابع مالی و اجرای تمامی برنامه‌های آماده سازی ضمانت خواسته و این ضمانت باید به او داده شود تا با خیالی آسوده قرارداد جدید را امضا کند.

در همین ارتباط بد نیست بدانید که مرد پرتغالی طبق اخبار تایید نشده امتیاز تعیین کمپ‍های خارجی و بازی‌های دوستانه را هم از فدراسیون خواسته تا بتواند از طریق ارتباطات شخصی‌اش تدارکات مورد نیاز را انجام بدهد. از سازمان لیگ هم خبر می‌رسد که کی‌روش خواهان چند مرحله اردوی یک هفته‌ای در خلال برگزاری مسابقات لیگ برتر شده و اردوی اصلی آماده‌سازی تیم ملی هم بلافاصله بعد از شروع تعطیلات نیم فصل آغاز می‌شود و تا پایان کار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ادامه خواهد داشت.

در این بین منابع خبری در سازمان لیگ به خبرنگار اعتمادآنلاین اطلاع دادند که برگزاری حداقل 8 بازی دوستانه در دستور کار کی‌روش قرار دارد و به همین ترتیب بودجه 4.5 میلیون دلاری مدنظر کی‌روش دقیقا برای برگزاری همین اردوهای داخلی و خارجی و بازی‌های دوستانه است.

در چنین شرایطی باید دید آیا دولت مثل سال قبل حاضر می‌شود کمک مالی قابل توجه به فدراسیون فوتبال داشته باشد یا خیر! با توجه به بحران بازار ارز در کشور اخیرا مهدی تاج با وزیر ورزش جلسات متعددی را برگزار کرده است و از مسعود سلطانی‌فر قول گرفته اگر می‌خواهند تیم ملی به قهرمانی آسیا برسد باید حمایت مادی و معنوی از تیم ملی صورت بگیرد و فدراسیون بتواند برای تامین اعتبار اردوها و بازی‌های دوستانه تیم ملی ارز دولتی در اختیار بگیرد. هرچند وزیر ورزش قول همه گونه حمایت از تیم ملی را به رئیس فدراسیون فوتبال داده، اما با توجه به سخت‌گیری‌هایی که برای تخصیص ارز دولتی به باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها وجود دارد، باید دید آیا این بار کارها بدون بلاتکلیفی و جنجال پیش خواهد رفت یا اینکه باز هم موانع زیادی بر سر راه کی‌روش و شاگردانش ایجاد خواهد شد.

در شرایط کنونی حتی شنیده شده که رایزنی با مقامات دولت برای گرفتن کمک مالی از طریق وزیر ورزش آغاز شده و قرار است در جلسه هیات دولت هم این موضع طرح و جزئیات آن بررسی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها