کد خبر: 218368
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

دبیرکل ناتو:

اینکه ترکیه چه سامانه دفاع موشکی‌ را برای خودش انتخاب می‌کند به خودش مربوط است

دبیرکل ناتو درباره خرید اس 400 روسیه توسط ترکیه اعلام کرد، اینکه ارتش یک کشور چه گزینه‌ای را انتخاب می‌کند یک مساله وابسته به نظر خود آن متحد است.

اینکه ترکیه چه سامانه دفاع موشکی‌ را برای خودش انتخاب می‌کند به خودش مربوط است
کد خبر: 218368
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، در آستانه اجلاس ناتو در بروکسل که در روزهای 11 و 12 ژوئیه برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با این روزنامه گفت: ناتو در نظر دارد در مناطق آتلانتیک و اروپا فرماندهی‌های جدیدی تاسیس کند. همچنین 1200 پرسنل به فرماندهی افزوده می‌شود. از سوی دیگر برای اینکه نیروهای ناتو در مسیر درست حرکت کنند اقداماتی اتخاذ شده است. در این اجلاس برای ارائه یک تیم آموزشی جدید برای عراق تصمیم گیری خواهد شد. این تیم آموزشی در راستای مبارزات علیه تروریسم و داعش وارد عمل می‌شود.

به گزارش روزنامه حریت، وی درباره انتقادات مطرح شده درباره خرید سامانه اس 400 روسیه توسط ترکیه به عنوان متحد ناتو ادامه داد: اینکه ارتش یک کشور گزینه‌ای را برای خرید تجهیزات در نظر بگیرد به خود آن متحد وابستگی دارد. آنچه که برای ناتو مهم است این است که تجهیزات مورد استفاده متحدان به گونه‌ای باشد که قابلیت هماهنگی و کار با یکدیگر را داشته باشند. برای ناتو اصل این است که در عملیات‌ها و ماموریت‌ها قوای نظامی بتوانند با هم همکاری کنند.

استولتنبرگ ادامه داد: اما از سوی دیگر خرید تجهیزات از یکدیگر در میان متحدان ناتو می‌تواند باعث افزایش امنیت شود. ما از امضای توافق همکاری ترکیه با کنسرسیوم ایتالیا و فرانسه در حوزه سیستم‌های هوایی دفاعی استقبال می‌کنیم.

او در ادامه اظهاراتش درباره دور شدن ترکیه از ناتو گفت: ترکیه بنا بر دلایل بسیاری از سال‌های گذشته یکی از متحدان ارزشمند ناتو بوده است. ترکیه از نظر جغرافیایی و مرزهایی که دارد یکی از کشورهای مهم محسوب می‌شود. این کشور هم دریای سیاه و هم با سوریه و عراق هم مرز است. ما به برقراری امنیت در ترکیه اهمیت ویژه قائلیم و این کشور را با جنگنده‌های رهگیر و ناوها و دیگر تجهیزات حمایت می‌کنیم. برای حمایت ترکیه در برابر تهدیدهای که از سوریه می‌آید سیستم‌های موشکی و هوایی را در سال 2013 در ترکیه مستقر کرده و بنا بر درخواست ترکیه این سیستم (پاتریوت) یکسال دیگر نیز در این کشور باقی خواهد ماند. به طور کلی ناتو برای ترکیه و ترکیه برای ناتو بسیار مهم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها