معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان غربی خبر داد:

بروز مسمومیت در بین اهالی روستای شیبلوی میاندوآب

تعدادی از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

بروز مسمومیت در بین اهالی روستای شیبلوی میاندوآب
کد خبر: 218391
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول انتظار مهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان غربی صبح روز سه شنبه با حضور در این روستا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی مراجعه17 نفر از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب به بیمارستان‌های شهرستان میاندوآب و احتمال وقوع طغیان بیماری روده ای، بلافاصله توسط مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب و همکاران مرکز بهداشت، موضوع مورد بررسی بالینی و میدانی قرار گرفت.

رسول انتظار مهدی ادامه داد: جلسه کمیته هماهنگی مدیریت طغیان بیماری با حضور مسئولین شهرستان ساعت یک بامداد در بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب تشکیل و تصمیمات مقتضی اتخاذ و تلفنی به سطوح بالا گزارش شد.

وی با بیان اینکه آب شرب روستای شبیلوی میاندوآب سالم است، علت احتمالی بیماری روده ای تعدادی از اهالی روستا، مسمومیت غذایی است افزود: نتایج بررسی حاکی از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دلالت داشته و هیچگونه آلودگی آب شرب مصرفی مردم مطرح نمی باشد، علت احتمالی این بیماری روده ای مسمومیت غذایی بوده که نمونه های تهیه شده در سطح استان و انجام آزمایشات تکمیلی، در دست بررسی قرار دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می کنیم شهروندان قبل از مصرف سبزیجات نسبت به سالم سازی آنها اقدام نموده و از استفاده از سالادهای غیر بسته بندی شده در مراسم و نیز از مصرف غذای مانده بیش از دو ساعت خودداری کرده و حتی الامکان غذای روزانه خود را در منزل تهیه کرده و در صورت لزوم غذای مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند.

در حال حاضر بررسی میدانی با حضور اکیپ دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستانی در دست انجام بوده و مستندات کنترل کیفی آب شرب منطقه مورد نیز بررسی قرار گرفته است.

17 نفر از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب روز گذشته در پی مسمومیت به بیمارستانهای شهرستان مراجعه کردند که پس از پذیرش، بررسی و اخذ نمونه انسانی از این تعداد 13 نفر تحت نظر قرارگرفته که تا ظهر روز 18 تیر ماه هفت نفر ترخیص و 6 نفر فعلا تحت نظر قرار دارند که حال عمومی بیماران خوب و رو به بهبودی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها