رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج خبر داد:

تولید روزانه 4 تن پسماند پزشکی غیر بیمارستانی در البرز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج گفت: روزانه 4 تن پسماند پزشکی غیر بیمارستانی در استان البرز تولید می شود.

تولید روزانه 4 تن پسماند پزشکی غیر بیمارستانی در البرز
کد خبر: 218415
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۴:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا لشگری رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج با اشاره به نشستی با معاونت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز که در راستای پیگیری مصوبات کارگروه مدیریت پسماند برگزار شده است، اظهار کرد: 17 بیمارستان در استان البرز وجود دارد که دارای دستگاه های بی خطر کننده پسماندهای بیمارستانی هستند و پسماند حاصل از بیمارستان ها پس از بی خطرسازی، دفن می شود.

وی در ادامه یکی از مهمترین موارد آلوده کننده و مخاطره آمیز برای محیط زیست را پسماند های پزشکی غیر بیمارستانی اعلام کرد و افزود: پسماند های پزشکی غیر بیمارستانی مربوط به پسماندهای کلینیک ها، آزمایشگاه ها و غیره است. این مراکز به دلیل مقدار کم پسماند امکان نصب دستگاه های بی خطر ساز پسماند ندارند چراکه این دستگاه ها با ظرفیت بالا ساخته شده اند اما این مراکز ممکن است روزانه کمتر از نیم کیلو پسماند داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه 5 شرکت خصوصی مجوز ایجاد واحد بی خطر سازی پسماند را از دانشگاه علوم پزشکی استان اخذ کرده اند، تصریح کرد: روزانه حدود 4 تن پسماند پزشکی غیر بیمارستانی در سطح استان تولید می شود که متاسفانه با ریختن آهک روی آنها دفن می شود که این مهم غیر بهداشتی نیست و مخاطراتی برای محیط زیست به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست پس از پیگیری های انجام شده توسط شرکت های بی خطر کننده پسماند های پزشکی نسبت به اعطای مجوز به آنها اقدام می کند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها می توانند با دریافت پسماند پزشکی غیر بیمارستانی نسبت به بی خطرسازی و تحویل آنها به مراکز دفن پسماند اقدام کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها