کد خبر: 218418
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۵:۰۶:۰۰
| |

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداخت 12 میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران شمال

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 12 میلیارد و 800 میلیون تومان مطالبات چای‌کاران شمال کشور خبرداد و گفت: چین تابستانه برگ سبز چای تا پایان هفته ادامه دارد.

پرداخت 12 میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران شمال
کد خبر: 218418
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۵:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت مبلغی از مطالبات چای‌کاران شمال کشور، اظهارکرد: 12 میلیارد و 800 میلیون تومان از مطالبات چای کاران شمال کشور در استان های گیلان و مازندران پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مبلغ 98 میلیارد و 680 میلیون تومان از مطالبات پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این مبلغ سهم دولت و کارخانجات تا پایان خرداد ماه واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به اینکه چین تابستانه از باغات چای نیز تا پایان این هفته ادامه دارد، گفت: برداشت چای از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 73 هزار تُن برگ سبز چای توسط چای کاران برداشت شده است، خاطرنشان کرد: با برداشت این میزان برگ سبز چای 155 میلیون تومان درآمد برای چایکاران به دست آمده است.

جهانساز یادآورشد: از برگ های سبز برداشت شده نیمی از نوع درجه یک و مابقی از درجه دو است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان های گیلان و مازندران 25 هزار هکتار باغ چای وجود دارد، افزود: 60 هزار خانوار در این حوزه فعالیت می کنند و برگ های سبز چای را در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها