سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد:

عدم کارایی بخشنامه کار در جهت حمایت و کاهش کودکان کار

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از صدور بخشنامه و دستور العمل‌های بی‌فایده برای جمع آوری کودکان کار گفت: باید مشکل فقرشان را حل کنیم و درد آنها را بیشتر نکنیم.

عدم کارایی بخشنامه کار در جهت حمایت و کاهش کودکان کار
کد خبر: 218441
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به جمع‌آوریِ کودکان کار از چهارراه ها و محیط های کار، افزود: این موضوع نه تنها مشکلات موجود را رفع نمی‌کند، بلکه می‌تواند ضریب مشکلات، آزار، تعرض و استثمار آنان را افزایش دهد. نباید به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشیم و لازم است کودکان کار از هر آسیبی در امان باشند.

وی با بیان این که در قانون، ممنوعیت کارِ کودکان گنجانده شده است، یادآور شد: به دلایل گوناگون نظیر مشکلاتِ اقتصادی و اجتماعی اگر کودکان مجبور به کار کردن باشند نهادهای مسئول ضمن برخورد با مسببان، باید با همکاری نهادهای اجتماعی حداقل دردهای این کودکان را تسکین دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با ابراز امیدواری از برچیده شدن سایه کار از چهره تمام کودکان جهان، گفت: غذای گرم، استحمام، بهداشت و مراقبت های پزشکی و محل خواب مناسب می تواند ذره ای از رنجِ و سختی کودکان کار را بکاهد.

خستو در جلسه اخیر شورا نیز با انتقاد به بند ششم یکی از لایحه‌های ارسالی کمیسیون محیط زیست شورا مبنی بر حذف کودکان کار و چرخ دستی در شرایط قراردادهای تفکیک از مبدا، اظهار داشت: ورود به موضوع کودکان کار مقوله پیچیده و خطرناکی است، شرایط به گونه‌ای است که کودکان کار اگر سرِ چهارراه‌ها یا محل کارِ خود باشند سو استفاده کمتری از آنان خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر این که کودکان حق دارند از ابتدایی ترین امکانات زندگی برخوردار باشند، مخالفت خود را با بند ششم لایحه یاد شده اعلام کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها