استاندار اصفهان خبر داد:

ادامه اجرای پروژه متوقف شده تونل سوم کوهرنگ

استاندار اصفهان گفت: پروژه متوقف شده تونل سوم کوهرنگ راه افتاده و امید است در مدت 2 سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

ادامه اجرای پروژه متوقف شده تونل سوم کوهرنگ
کد خبر: 218467
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله استان همانند کشور، آب و خشکسالی است، اظهار کرد: وضعیت آب اصفهان امروز کمی فوق‌العاده و شرایط دشوار است که با همراهی، تدبیر و برنامه‌ریزی این مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی با بیان این‌که براساس آمار موجود در استان، آبی که در حوضه زاینده‌رود می‌توانست جاری شود، مطابق تصمیمات شورای عالی آب و آن چه طی سالیان گذشته اتفاق افتاده، می‌توانست یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب باشد، افزود: متأسفانه براساس پیش‌بینی‌ها و تا پایان سال آبی جاری(تا شهریور ماه) ورودی رودخانه 380 میلیون متر مکعب و به کمتر از یک سوم سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که نشست‌های خوبی در تهران در خصوص آب اصفهان برگزار شده و میزان برداشت‌ها در بخش‌های مختلف چون صنعت، کشاورزی، شرب و باغ‌ها مشخص شده است، تصریح کرد: اولویت نخست تأمین آب شرب مردم است و اولویت‌های بعدی تأمین آب صنعت و باغ‌ها قرار دارد.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که در خصوص تأمین آب شرب مردم نگرانی وجود ندارد، اظهار کرد: این به معنای این نیست که صرفه‌جویی نشود، البته اصفهان رتبه دوم صرفه‌جویی کشور قرار دارد و کشاورزانی که دو سال آب نداشتند وضعیت موجود را همراهی کرده‌اند، اما انتظار می‌رود جدول مصارف آب اعلام شده از سوی وزارت نیرو، جدی گرفته شود و اجازه برداشت‌های غیرمجاز داده نشود.

وی افزود: اگر هشت ماه تأمین آب شرب اصفهان را پیش‌بینی کرده‌ایم نباید برداشت غیرمجاز، موجب شود تا در ماه‌های مرداد و شهریور دچار نگرانی شویم و آب شرب تنها کفاف چهار ماه را دهد.

مهرعلیزاده در خصوص تونل سوم کوهرنگ نیز، گفت: پروژه متوقف شده تونل سوم کوهرنگ راه افتاده و امید است در مدت 2 سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف آب در استان، اظهار کرد: به طور مداوم پیرامون توسعه گلخانه‌ها، کشت گیاهان دارویی، پرورش شتر و شترمرغ و ... که نیازمند آب کمتری نسبت به کشاورزی هستند با روستائیان و کشاورزان جلساتی برگزار کرده‌ و در این راستا 8000 طرح را که در 66 رسته و گروه توجیه فنی و اقتصادی دارند را، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

استاندار اصفهان با بیان این‌که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها برای اشتغال روستاییان 2800 میلیارد تومان است، گفت: از مهر ماه امسال تعدادی از این طرح‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید هم‌چنین در مدت سه سال تمام طرح‌ها موجب اشتغال بیش از 3000 کشاورز می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح‌ها باعث می‌شود تنها یک‌ صدم آبی که پیش از این در کشاورزی مصرف می‌شد، مورد استفاده قرار گیرد.

مهرعلیزاده با اشاره به پورتال سرمایه‌گذاری اصفهان، اظهار کرد: مجوزهای لازم محیط زیستی، صنعت و معدن و ... به صورت بی‌نام صادر شده است که به محض این‌که فرد برای طرحی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، این مجوزها به نام سرمایه‌گذار صادر می‌شود، هم‌چنین در گام نخست 100 طرح سرمایه‌گذاری عملیاتی می‌شود.

وی هم‌چنین به موضوع برند شهری اشاره کرد و گفت: استان اصفهان خود یک برند و نشانه است و مطالعه دقیق و عمیقی در این خصوص صورت گرفته و اقدامات مربوط به این برند و لوگوی تجاری برای توسعه فعالیت‌های گردشگری و اقتصادی انجام خواهد شد.

استاندار اصفهان به ایجاد ارتباط مستقیم اصفهان با هشت کشور از میان 14 خواهرخوانده این شهر اشاره کرد و افزود: طی یک ماه آینده با توسعه فرودگاه اصفهان شاهد یکی از این موارد خواهیم بود از سوی دیگر با ایجاد قطار سریع‌السیر «اصفهان - تهران» به دنبال تقویت زیرساخت‌های لازم هستیم.

در این جلسه برند بین‌المللی گردشگری اصفهان و پرتال سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها