کد خبر: 218471
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۹:۱۹:۰۰
| |

سهم خانواده در کابینه اردوغان

پس از آنکه اردوغان براء البیرق داماد 40 ساله خودش را به عنوان وزیر خزانه‌داری و دارایی دولت جدید معرفی کرد بازار اسناد مالی ترکیه دچار سقوطی شدید شد.

سهم خانواده در کابینه اردوغان
کد خبر: 218471
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ساعاتی بعد از اعلام کابینه ترکیه و اختصاص کرسی وزارت خزانه‌داری و دارایی دولت ترکیه به داماد اردوغان، بازار اسناد مالی این کشور دچار سقوط شدیدی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، اسکای‌نیوز در این رابطه خبر داد که نبود «محمد شیمشک»، معاون نخست‌وزیر سابق و از حامیان اصلی اقتصاد بازار در کابینه جدید و این واقعیت که از این پس رئیس بانک مرکزی و اعضای کمیته سیاستگذاری پولی کشور توسط اردوغان منصوب می‌شوند موجب شده تا اقتصاد ترکیه دچار نوسان شدیدی شود.

اما نکته قابل تامل که بسیاری از رسانه های ترکیه را به خود مشغول کرده، انتصاب براء البیرق (40 ساله) به عنوان وزیر خزانه‌دارای و دارایی دولت جدید ترکیه بود.

جیوم تریسکا کارشناس اقتصادی به اسکای‌نیوز گفت: حضور البیرق در کرسی وزارت دارایی نشانه خوبی محسوب نمی‌شود و با توجه به اینکه وی از نزدیکان اردوغان است به این معنی خواهد بود که سیاست‌های اقتصادی کشور هم در قبضه او قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها