تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

تعرفه‌های 10 درصدی آمریکا بر 200 میلیارد دلار از واردات چین

هفته گذشته، واشنگتن تعرفه‌های 25 درصدی بر 34 میلیارد دلار از واردات چین اعمال کرد و اکنون تعرفه‌های 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار از واردات چین اعمال می‌کند.

تعرفه‌های 10 درصدی آمریکا بر 200 میلیارد دلار از واردات چین
کد خبر: 218477
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت ترامپ سهمیه خود را در جنگ تجاری با چین افزایش داد و اعلام کرد که تعرفه‌های 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار از واردات چین اعمال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از رویترز، مقامات ایالات متحده لیستی از هزاران واردات چینی را منتشر کردند که ‌بر آن‌ها تعرفه اعمال می‌شود، این لیست شامل صدها تن از محصولات غذایی و همچنین تنباکو، مواد شیمیایی، زغال سنگ، فولاد و آلومینیوم می‌شود.

این لیست همچنین شامل کالاهای مصرفی از جمله لاستیک اتومبیل، مبلمان، محصولات چوبی، کیف‌های دستی و چمدان، غذای سگ و گربه، دستکش بیسبال، فرش، در، دوچرخه، اسکی، کیسه‌های گلف، کاغذ توالت و محصولات زیبایی می‌شود.

رابرت لایتازر، نماینده تجاری ایالات متحده در اعلام برنامه تعرفه‌های پیشنهادی گفت: «بیش از یک سال است که دولت ترامپ از چین خواست تا اقدامات ناعادلانه‌اش را در رقابت واقعی بازار متوقف کند. چین به جای اینکه به نگرانی‌های قانونی ما توجه کند، اقدامی تلافی‌جویانه برای کالاهای آمریکایی انجام داده است. هیچ توجیهی برای این اقدام وجود ندارد.»

هفته گذشته، واشنگتن تعرفه‌های 25 درصدی بر 34 میلیارد دلار از واردات چین اعمال کرد و پکن فورا با همان مقدار تعرفه‌ها بر واردات ایالات متحده به چین، پاسخ داد.

سرمایه‌گذاران نگران تشدید جنگ تجاری بین دو تن از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان هستند.

دونالد ترامپ گفته است که او در نهایت می‌تواند تعرفه‌ها را بر بیش از 500 میلیارد دلار از کالاهای چینی که تقریبا کل حجم واردات ایالات متحده از چین در سال گذشته است، اعمال کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها