شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا اعلام کرد:

یک پالایشگاه بزرگ چین خرید نفت از آمریکا را قطع کرد

شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا اعلام کرد: یک پالایشگاه بزرگ چینی خرید نفت از آمریکا را قطع کرد و گمانه‌زنی‌ها برای خرید نفت با ایران وجود دارد.

یک پالایشگاه بزرگ چین خرید نفت از آمریکا را قطع کرد
کد خبر: 218542
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک پالایشگاه بزرگ چینی با نگرانی از جنگ تجاری خرید نفت از آمریکا را قطع کرد.

طی چند هفته گذشته آمریکا جنگ تجاری را با چین و دیگر کشورها کلید زده است و تعرفه‌هایی را بر روی محصولات وارداتی اعمال می‌کند که این مساله موجب نگرانی کشورها و سرمایه‌گذاران شده است.

به گزارش CNBC، سرمایه‌گذاران و پالایشگاه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که جنگ تعرفه‌ای به سمت محصولات آنها هم کشیده خواهد شد.

در این میان گمانه‌زنی‌ها بر این است پالایشگاه‌هایی که خرید خود را از آمریکا قطع می‌کنند به سمت ایران برمی‌گردند و از ایران خریداری خواهند کرد. این در حالی است که فشار آمریکا روی متحدانش برای قطع خرید نفت از ایران همچنان پابرجا است.

CMBC می‌گوید اگر پالایشگاه‌های چین خرید نفت از آمریکا را قطع کنند چین گزینه خوبی برای فروش نفت ایران خواهد بود. در این میان سرمایه‌گذاران به شدت وضعیت قیمتی نفت برنت و وست‌تگزاس آمریکا را با اتفاقات موجود رصد می‌کنند.

جنگ تجاری آمریکا علیه چین و دیگر کشورها با اعمال تعرفه 25 و 10 درصدی روی فولاد و آلومینیوم کلید خورد. پس از آن چین نیز اقدامات متقابلی برای آمریکا داشت و روی تعداد زیادی از محصولات آمریکایی تعرفه اعمال کرد. این دوئل جنگی همچنان ادامه دارد.

جمعه گذشته آمریکا روی 818 قلم کالای چینی به ارزش 34 میلیارد دلار تعرفه گذاشت و بلافاصله چند ساعت بعد چین نیز روی همین میزان کالای آمریکایی اعمال تعرفه کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها