پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس:

صداوسیما درصدد جلب‌ رضایت مردم نیست/ گوش شنوایی در صداوسیما وجود ندارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به عملکرد صداوسیما درباره پخش اعتراف دخترانی که در اینستاگرام می‌رقصیدند، گفت: این اولین بار نیست که صداوسیما چنین کارهایی انجام می‌دهد و بی‌تردید آخرین بار نیز نخواهد بود. زیرا گوش شنوایی در صداوسیما وجود ندارد و این سازمان در صدد جلب‌رضایت مردم نیست.

صداوسیما درصدد جلب‌ رضایت مردم نیست/ گوش شنوایی در صداوسیما وجود ندارد
کد خبر: 218562
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پخش اعترافات تلویزیونی چند دختر و پسر در برنامه‌ ای حدوداً 30 دقیقه‌ای که شامگاه جمعه 15 تیرماه با نام «مستند بیراهه» از شبکه یک پخش شد، واکنش های زیادی در اجتماع و فضای مجازی به دنبال داشت. این افراد که چهره‌شان محو شده بود، درباره فعالیت‌های خود در اینستاگرام به پرسش‌های گاه طولانی مجری پاسخ داده و گاه در طول پاسخ‌هایشان به گریه می‌افتند.

در همین رابطه، پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دست هایی در کار است که مسائل جزئی در کشور را به چالش های جهانی برای مردم تبدیل کنند. در حال حاضر ما در سیاست داخلی و خارجی خود، مشکلات کمی نداریم. اینکه با اعتراف گیری این چنینی، چند نوجوان را به تلویزیون بیاوریم، نه تنها افتخار و آگاهی بخشی به دنبال ندارد، بلکه حتی اگر کار آن دختران درست نبوده، موجب انتشار آن کار نادرست در سطح جهان شدند.

سلحشوری در واکنش به پخش اعترافات دختری 17 ساله از صداوسیما گفت: با اینکه من، اعترافات این دختر نوجوان را از تلویزیون ندیدم، اما بسیاری از افرادی که مرا می بینند، با حالتی نقادانه از کاری که صداوسیما انجام داده، حرف می زنند. از این رو، با چنین اقداماتی نه تنها آموزشی داده نمی شود، بلکه موجب انزجار افکار عمومی خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد؛ دست هایی در کار است که مسائل جزئی در کشور را به چالش های جهانی برای مردم تبدیل کنند. در حال حاضر ما در سیاست داخلی و خارجی خود، مشکلات کمی نداریم. اینکه با اعتراف گیری این چنینی، چند نوجوان را به تلویزیون بیاوریم، نه تنها افتخار و آگاهی بخشی به دنبال ندارد، بلکه حتی اگر کار آن دختران درست نبوده، موجب انتشار آن کار نادرست در سطح جهان شدند.

این نماینده مجلس بیان کرد: این اولین بار نیست که صداوسیما چنین کارهایی انجام می دهد و بی تردید آخرین بار نیز نخواهد بود. زیرا گوش شنوایی در صداوسیما وجود ندارد و این سازمان در صدد جلب رضایت مردم نیست. لذا سیاست های خاص خود را دارد و آن سیاست ها را اعمال می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه، نحوه مواجهه با سبک جدید زندگی به ویژه در نسل های دهه 70 و 80 باید چگونه باشد، گفت: این مسأله به سطح کلان تصمیم گیری در حوزه فرهنگ بازمی گردد. اما نحوه برخورد با نسل جدید که سبکی را بر مبنای عرفی جامعه انتخاب می کند، موضوع دیگری است. آنچه باید ما را نگران کند، برخوردهای سلبی و توام با سطحی نگری است که برای مردم سوال ایجاد می کند. اینکه چرا باید یک دختربچه را بازداشت کرده و از او اعتراف بگیرند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، اظهار کرد: چگونه است که با وجود اختلاس هایی که در مملکت وجود دارد و این همه نابه سامانی ها و گرانی هایی که در کشور وجود دارد، با آنکه همگان می دانند که چه اتفاقی می افتد، اما کسی با آنها برخورد نمی کند. باید پرسید اگر کار این دختران، امر ضددینی یا غیر دینی بوده، آیا کسانی که فساد می کنند، امری دینی مرتکب می شوند که با آنها برخورد نمی شود؟

او در ادامه گفت: قطعاً مسائلی مهم تر از مسأله دختری که از روی ناآشنایی با قوانین کاری انجام داده، وجود دارد. در حال حاضر آنچه در جامعه وجود دارد، بحران اعتماد میان دولتمردان و مردم است که اگر با مجرمانی که مال و جان افراد را به یغما می برند، برخورد شود، این اعتماد بازمی گردد.

سلحشوری در پایان گفت: البته باید با کسانی که در فضای مجازی اقدام به چنین کارهایی می کنند، همانند فرزندان این مرز و بوم رفتار شود، زیرا آنها مجرم نیستند و کسانی نیستند که بخواهند آگاهانه یا عامدانه چنین حرکاتی انجام دهند. از این رو، نباید اقداماتی انجام شود که چیزی حدود 80 درصد مردم با آنها مخالفند.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها