تظاهرات مخالفان ترامپ در انگلیس در استقبال از او

یک روز مانده به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس، گروه‌های حقوق بشری، فعالان ضد جنگ و مخالفان ترامپ خود را برای برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات اعتراضی در لندن آماده می‌کنند.

تظاهرات مخالفان ترامپ در انگلیس در استقبال از او
کد خبر: 218644
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آخرین آمار ثبت‌شده در صفحه فیس‌بوک موسوم به «علیه ترامپ اعتراض کنید» نشان می‌دهد که بیش از 200 هزار نفر برای شرکت در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ در لندن اعلام آمادگی کرده‌اند. ائتلاف توقف جنگ که با بیش از یک‌میلیون عضو یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های مخالف جنگ به شمار می‌رود، از حضور میلیونی مخالفان ترامپ در تظاهرات اعتراضی لندن خبر داده است. هم‌زمان گروهی از مسلمانان قصد دارند تا دریکی از میدان‌های اصلی مرکز لندن نماز جماعت برگزار کرده و سپس به تظاهرکنندگان مخالف ترامپ ملحق شوند.


گروه های دوستان الاقصی، فلسطین را آزاد کنید، ترامپ را متوقف کنید، جبهه دانشجویان، دانشجویان طرفدار حزب کارگر، جبهه سبز، آمریکای لاتین علیه ترامپ، جبهه یهودیان ضد ترامپ و ده‌ها تشکل مدنی و مخالف ترامپ طی روزهای اخیر تبلیغات گسترده‌ای را علیه سفر رئیس‌جمهوری امریکا به راه انداخته و از مرتبطین خود دعوت کرده اند تا در تظاهرات اعتراضی لندن شرکت کنند.


بر اساس برنامه اعلام شده، صبح روز جمعه بالون غول‌پیکر تمسخرآمیز ترامپ به مدت چند ساعت بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درخواهد آمد و سپس معترضین درحرکتی اعتراضی موسوم به 'تظاهرات ملی' در مقابل ساختمان بی.بی.سی تجمع کرده و به سمت میدان ترافلگار راهپیمایی خواهند کرد.


علاوه بر این، تجمعات و تظاهرات‌ دیگری قرار است در شهرهای مختلف انگلیس به نشان اعتراض به سفر ترامپ برگزار شود.


ترامپ فردا برای سفری کاری و ملاقات با نخست‌وزیر انگلیس وارد لندن خواهد شد. او بااین‌حال از بیم رویارویی با معترضین به‌اجبار با 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در محل اقامت او خارج از لندن ملاقات خواهد کرد.


همچنین کاخ باکینگهام امروز تائید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه با ملکه الیزابت دوم در کاخ ویندزور ملاقات خواهد کرد. ترامپ پس‌ازآن راهی اسکاتلند خواهد شد تا تعطیلات پایان هفته را در زمین گلفش واقع در آیرشایر سپری کند.


بر اساس برآوردهای صورت گرفته هزینه عملیات تأمین امنیت رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن بالغ‌ بر 5 میلیون پوند برآورد شده است. هزاران تن از نیروهای پلیس، واحدهای ضد تروریسم، ضد شورش، مقابله با تظاهرات خیابانی، تیم‌های خنثی‌کننده بمب و تجهیزات نظامی، دایره جمع‌آوری شواهد و مأموران ویژه امنیتی در سراسر انگلیس مستقرشده تا امنیت سفر ترامپ به این کشور را تأمین کنند.


مقامات امنیتی انگلیس می گویند منابعی که برای این عملیات تخصیص داده‌شده به ‌اندازه موردنیاز برای مهار آتش‌سوزی کل لندن است؛ این در حالی است که از سال 2010 تاکنون بیش از 20 هزار تن از مأموران پلیس در پی سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار انگلیس تعدیل‌یافته و اکنون سفر ترامپ فشار زیادی را بر دستگاه امنیتی این کشور وارد خواهد کرد.


در همین حال، سفارت آمریکا در لندن دیروز با انتشار بیانیه‌ای به اتباع خود نسبت به برگزاری تظاهرات خشونت‌آمیز در جریان سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور هشدار داده و گفته است که طی روزهای آینده جلب‌توجه نکنند، مراقب اطراف خود باشند و رسانه‌ها را دنبال کنند.


هم‌زمان، بخشی از کارکنان خط متروی لندن از صبح امروز تا روز شنبه آینده دست از کار کشیده‌اند؛ آن‌ها به شرایط کاری خود معترض هستند، با این حال رسانه‌های انگلیسی هم‌زمانی این رویداد با سفر ترامپ را بی‌ارتباط نمی‌دانند.


استفن بل عضو ارشد کارزار ائتلاف ضد جنگ درباره سفر ترامپ به ایرنا گفت: او نماد جنگ، نژادپرستی و خشونت است و به همین خاطر دولت او را از انظار عمومی پنهان خواهد کرد. اما ما با حضور میلیونی خود در خیابان پیام مردم را به گوش او می‌رسانیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها