نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید مراقب بود تامین اجتماعی به سرنوشت برخی دیگر از صندوق‌های بازنشستگی گرفتار نشود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و باید مراقب بود که به سرنوشت برخی دیگر از صندوق های بازنشستگی گرفتار نشود.

باید مراقب بود تامین اجتماعی به سرنوشت برخی دیگر از صندوق‌های بازنشستگی گرفتار نشود
کد خبر: 218740
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود رضایی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از خیرین حوزه درمان تامین اجتماعی استان فارس در شیراز، مطرح کرد: سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و باید مراقب بود که به سرنوشت برخی دیگر از صندوق های بازنشستگی گرفتار نشود.

وی توضیحات بیشتری در این زمینه نداد اما با این وجود افزود: باید پیوسته سعی کنیم تامین اجتماعی گرفتار کسانی نشود که در آن دست ببرند و دست درازی به آن ممنوع است.


نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: تامین اجتماعی حق کارگران است و باید صندوقی باشد که روزی در خدمت آنها باشد.


رضایی در ادامه با تجلیل از فعالیت خیران و نیک اندیشان جامعه گفت: در این آیین از افرادی تجلیل می کنیم که برای آزادی مردم از بیماری حرکت می کنند و این کار ارزشمند را از راه همکاری با سازمان تامین اجتماعی انجام می دهند که متعلق به مردم است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این آیین ضمن تجلیل از فعالیت خیران حوزه سلامت گفت: به منظور توسعه طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به زیات حضرت امام رضا(ع) هتلی در نزدیکی حرم مطهر رضوی توسط سازمان تامین اجتماعی تهاتر شده و در خدمت بازنشستگان قرار می گیرد.

سید تقی نوربخش افزایش مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم را از برنامه های اصولی این سازمان برای بهبود وضعیت زندگی مستمری بگیران عنوان کرد و گفت: در پنج سال گذشته، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان 103 درصد افزایش یافته است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: میانگین مستمری بازنشستگان به یک میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.


وی با بیان این که حدود 25 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی پس از شرایط کاری سخت و زیان آور بازنشسته شده اند، اظهار داشت: چرا باید محیط کار در کشور ما به گونه ای باشد که افراد شاغل در معرض آسیب های مختلف قرار گیرند و در اثر عوارض مربوط به اشتغال در شرایط سخت و زیان آور، پیش از موعد طبیعی توان فعالیت مولد برای کشور را از دست بدهند و با ورود زودهنگام آنها به مرحله بازنشستگی محاسبات بیمه ای نیز دچار اختلال شود.


در این آیین از خیران حوزه درمان تامین اجتماعی استان فارس تجلیل شد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که شامگاه سه شنبه وارد شیراز شد، صبح چهارشنبه در دومین روز از هفته تامین اجتماعی از شعبه پنج و همچنین محل ساخت بیمارستان 320 تختخوابی این سازمان در مرکز استان فارس دیدن و با آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) دیدار کرد.


19 تا 25 تیرماه جاری به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها