کد خبر: 218867
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین‌آلات کشاورزی صنعتی:

ترخیص ماشین‌آلات صنعتی از گمرک به کندی صورت می‌گیرد

علی توسطی رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی گفت: ترخیص برخی از ماشین آلات صنعتی از گمرک همزمان با نوسانات نرخ ارز با دیرکرد مواجه شده و مشکلات فراوانی را برای بخش صنعتی به‌وجود آورده است.

ترخیص ماشین‌آلات صنعتی از گمرک به کندی صورت می‌گیرد
کد خبر: 218867
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی توسطی رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، با اشاره به اهمیت ماشین آلات در کیفیت محصول اظهار کرد: لازمه افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد مقاومتی ایجاد زیرساخت‌‌ها در حوزه کشاورزی و صنعت است که بخش اعظمی از آن به استفاده از ماشین آلات و ابزار دقیق با تکنولوژی بالا بازمی‌گردد.

وی با اشاره به نیاز نوسازی ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در کشور تصریح کرد: برای تعویض ناوگان ماشین آلات صنعتی و کشاورزی کشور می‌توان بر روی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی حساب کرد و با نگاهی نظام‌مند در جهت تولید قدم برداشت.

به گفته وی؛ تنها راه توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و مصون ماندن از تحریم‌های بین المللی تولید داخلی است.

توسطی با اشاره به نوسانات ارز در کشور اذعان کرد: بدون شک این صنعت نیز مانند سایر بخش‌های اقتصادی از قیمت ارز متأثر است با این تفاوت که این اثرات به تدریج و با تأخیر نسبت به کالا‌های مصرفی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ترخیص برخی از ماشین آلات صنعتی از گمرک از سال گذشته همزمان با نوسانات نرخ ارز با دیرکرد مواجه شده است که مشکلات فراوانی را برای بخش صنعتی به‌وجود آورده است.

توسطی در پایان با انتقاد از نحوه تخصیص ارز مبادلاتی در کشور گفت: تخصیص ارز به واردکنندگان ماشین آلات صنعتی و کشاورزی صورت گرفته است، اما روال اداری برای دریافت آن با کندی پیش می‌رود و با توجه به تقاضای بازار، نیاز است شتاب بیشتری بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها