کارشناس بازار سرمایه و بورس:

بورس در فاز استراحت است/ بازار سرمایه تابعی از نرخ ارز شده است/ دولت برای هدایت نقدینگی به بازار سرمایه تلاش می‌کند

کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت: روند آینده بازار سرمایه به چند آیتم مهم بستگی دارد که مهمترین آن نرخ ارز است که خود تاثیر پذیری بالایی از مباحث سیاسی دارد و در حال حاضر بازار سرمایه تابعی از نرخ ارز شده است.

بورس در فاز استراحت است/ بازار سرمایه تابعی از نرخ ارز شده است/ دولت برای هدایت نقدینگی به بازار سرمایه تلاش می‌کند
کد خبر: 218926
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید میر معینی در مورد افت حجم معاملات بورس در روزهای اخیر گفت: به صورت کلی پس از چند روز رشد بازار معمولا بازارها در فاز استراحت قرار می‌گیرند تا اطلاعات جدید را دریافت کرده و این اطلاعات را با شرایط بازار تطبیق دهند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها با استفاده از اطلاعات جدید مسیر آتی خود را مشخص خواهند کرد که اصطلاحا به آن دوره استراحت می‌گویند و به نوعی این انتظار می‌رفت که پس از رشد قیمت‌های اخیر شاهد استراحت در بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر این بازار گفت: روند آینده بازار سرمایه به چند آیتم مهم بستگی دارد که مهمترین آن نرخ ارز است که خود تاثیر پذیری بالایی از مباحث سیاسی دارد و در حال حاضر بازار سرمایه تابعی از نرخ ارز شده است.

وی اضافه کرد: چون در حال حاضر بحث فروش درآمدهای ارزی شرکت‌های بزرگ مشخص نشده است و در صورت اتفاق، می‌توان این تصور را داشت که سودآوری شرکت‌های بزرگ مانند فولادی‌ها و پتروشیمی تاثیر بسزایی بر بازار سرمایه داشته باشد.

میر معینی در مورد نقش سیاست‌های اقتصادی اعمال شده بر بازار سرمایه گفت: سیاست گذاری‌های داخلی و قوانین مصوب می‌توانند نقش مهمی در جهت دهی نقدینگی به سمت بازار سرمایه و خرید سهام داشته باشد.

وی ادامه داد: برای نمونه کاهش مالیات خرید و فروش سهام می‌تواند جریان نقدشوندگی سهام و معاملات را افزایش دهد و گردش معاملات را تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشت شده که معاف از مالیات هستند می‌تواند سرمایه لازم جهت انجام پروژه‌ها را تامین کند به شرطی که این شرکت ها پروژها و طرح‌های توجیه‌پذیر داشته باشند.

میرمعینی یادآور شد: در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که مسئولان تلاش‌های لازم برای هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه را انجام داده‌اند، البته متاسفانه دولت‌ها کمی دیر در مورد بازار سرمایه تصمیم گیری می‌کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها