رئیس‌جمهور کره جنوبی خواهان ادامه مذاکرات آمریکا و کره شمالی شد

رئیس جمهور کره جنوبی امروز جمعه از آمریکا و کره شمالی خواست به پیشبرد روند اجرای توافق‌شان برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه دهند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی خواهان ادامه مذاکرات آمریکا و کره شمالی شد
کد خبر: 218946
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی در جریان سفرش به سنگاپور گفت: در صورتی که کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی قولش را درباره خلع سلاح هسته‌ای عملی کند خواهد توانست کشورش را به سمت موفقیت هدایت کند.

مون جائه این با اشاره به دیدار ماه گذشته میلادی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سنگاپور گفت: این مسیر هرگز آسان نیست اما اگر که توافق مربوط به این نشست با صداقت اجرا شود، این هدف حاصل شدنی است.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت که کشورش آماده ایجاد یک جامعه اقتصادی مشترک با کره شمالی به مجرد تکمیل تلاش‌ها برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای پیونگ یانگ است.

این اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در حالی مطرح شده که وزارت دفاع سئول امروز جمعه اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی یک مراسم برای مبادله بقایای دو سرباز کشته شده آمریکا و کره جنوبی در جریان جنگ دهه 1950 کره برگزار کرده‌اند.

وزارت دفاع سئول گفت: بقایای یک سرباز آمریکایی گمنام کشته شده در این جنگ که در سال 2016 در کره جنوبی یافت شد قرار است به آمریکا باز گردانده شود.

همچنین گزارش شد که ارتش آمریکا نیز بقایای یک سرباز کره جنوبی را که در جریان یک سری عملیات‌های تجسسی مشترک مربوط به سال 2001 در خاک کره شمالی یافت شد به سئول بازگردانده است. این مراسم یک روز بعد از لغو یک جلسه مقام‌های آمریکا و کره شمالی درباره مسئله بازگرداندن بقایای سربازان کشته شده در جنگ کره اتفاق افتاد.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده که کره شمالی درخواست کرده این مذاکرات در سطح عالی‌تر برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها