کد خبر: 218996
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۱۷:۰۹:۰۰
| |

مایک پمپئو به مکزیک سفر کرد

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز (جمعه) در صدر یک هیات آمریکایی و در آستانه آغاز به کار رئیس جمهور جدید مکزیک به این کشور سفر کرد.

مایک پمپئو به مکزیک سفر کرد
کد خبر: 218996
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| روی کار آمدن یک رئیس جمهور جدید در مکزیک می‌تواند فرصتی باشد برای آنکه روابط تیره این کشور با آمریکا ترمیم شود. در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط آمریکا با مکزیک به دلیل نزاع بر سر مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد آمریکا می‌شوند و طرح جنجالی ترامپ برای ایجاد دیواری در مرز مکزیک آن هم با هزینه دولت مکزیک هر چه بیشتر تیره شده است.

در عین حال دو کشور بر سر روابط تجاری خود و اعمال تعرفه‌های تجاری نیز اختلاف پیدا کرده‌اند. با این حال به دنبال پیروز شدن کاندیدای چپ گرایان در انتخابات مکزیک به نام آندرس مانوئل لوپز اوبرادور تنش‌ها تا حدی بین دو کشور کاهش یافته است. اوایل ماه جاری میلادی لوپز اوبرادور و ترامپ بعد از گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به طرح اظهارنظرهای مثبت پرداختند اما اشاره‌ای به مناقشه‌ای مربوط به دیوار مرزی نکردند.

لوپز اوبرادور از ماه دسامبر کارش را به عنوان رئیس جمهور جدید مکزیک شروع کرده و جانشین رئیس جمهور فعلی یعنی انریکه پنانیتو خواهد شد. در سفر امروز پامپئو به مکزیک داماد و مشاور ارشد ترامپ یعنی جارد کوشنر نیز که نقشی کلیدی در حفظ روابط آمریکا با مکزیک داشته او را همراهی می‌کند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و کرستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز در این هیات آمریکایی حضور دارند.

وزارت خارجه آمریکا گفته این سفر قدرت و اهمیت روابط آمریکا با مکزیک و اشتیاق دولت ترامپ برای کار با دولت بعدی مکزیک را نشان می‌دهد. قرار است کل این هیات دیدارهایی جداگانه هم با پنانیتو و هم با لوپز اوبرادور داشته باشند و از جمله مسائل مورد بحث آنها مبارزه با سازمان‌های جنایتکار فراملیتی، مقابله به شیوع مواد مخدر در آمریکا و مسائل مربوط به تجارت و مهاجرت هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها