کد خبر: 219083
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

تاختن روزنامه اسکاتلندی به ترامپ

یک روزنامه اسکاتلندی در سر مقاله‌ای سوزان علیه رئیس‌جمهوری آمریکا که به بریتانیا رفته است، او را انسانی نفرت‌انگیز توصیف کرد.

تاختن روزنامه اسکاتلندی به ترامپ
کد خبر: 219083
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در سرمقاله روز جمعه روزنامه "اسکاتزمن" آمده است: «ترامپ یک نژادپرست، یک دروغگوی بالفطره و یک سوء استفاده‌گر جنسی یا فردی است که به غلط باور دارد که لاف زدن درباره این چیزها مردان دیگر را در "رختکن" تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

سرمقاله مذکور به انتشار فیلمی در رسانه‌های آمریکایی در دوران کارزار انتخاباتی آمریکا در سال 2016 اشاره دارد. در این فیلم که مربوط به سال 2005 است دونالد ترامپ با استفاده از کلمه‌های رکیک درباره زنان حرف می‌زد. ترامپ بعدا در واکنش به انتشار این فیلم گفته بود این یک مکالمه خصوصی مربوط به سال‌ها پیش بوده و فقط یک «شوخی به سبک آنچه در رختکن‌ها می‌شنویم» بوده است.

این روزنامه اسکاتلندی همچنین به شمار دیگری از جنجال‌های ترامپ، خصوصا دفاع از دو گروه مختلف معترضان آمریکایی در خشونت‌های سال گذشته شارلوتزویل که از سوی برترطلبان سفیدپوست برگزار شده بود، حمله به بازیکنان لیگ فوتبال ملی آمریکا بر سر نخواندن سرود ملی و اینکه پیشتر جنبشی علیه باراک اوباما درباره محل تولد او راه‌اندازی کرده بود، اشاره کرد.

نشریه مذکور در ادامه به نارضایتی رئیس‌جمهوری آمریکا از رسانه‌ها اشاره کرد که غالبا از آنها به عنوان "اخبار جعلی" یاد می‌کند. اسکاتزمن نوشت: «اما طبق شمارش روزنامه واشنگتن پست، رئیس‌جمهوری آمریکا به طور متوسط روزی 6.5 بار دروغ می‌گوید. روزنامه نیویورک تایمز هم تلاش کرد تا لیست دقیقی از تعداد دروغ‌های ترامپ ارائه کند.»

یک روز پیش از انتشار این سرمقاله، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای که نشریه سان منتشر کرد به سختی از ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا انتقاد کرده بود. او از طرح "بریگزیت نرم" او گله کرده و گفته بود چنین امری هرگونه توافق آتی میان آمریکا و بریتانیا را "می‌کشد." این انتقاد موجب شد تا سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید بگوید که به‌رغم انتقادها ترامپ می را "دوست دارد و به او احترام می‌گذارد."

روزنامه اسکاتزمن همچنین از سیاستمداران انگلیسی بابت پنهان کردن "تنفرشان" از ترامپ حین مدیریت بریگزیت انتقاد کرد. در این سرمقاله آمده است: «بنابراین، در شرایطی که سیاستمداران بریتانیایی تنفرشان را در تلاش برای گرفتن توافق تجاری به شدت ضروری پسا بریگزیت پنهان می‌کنند، ما همگی باید به یاد داشته باشیم که ترامپ واقعا چگونه مردی است.»

به گزارش پایگاه خبری هیل، رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه وارد بریتانیا شد و با نخست‌وزیر و ملکه این کشور دیدار کرد. او اکنون راهی اسکاتلند شده تا در زمین گلف خودش به نام "ترنبری" استراحت کند. طبق برنامه ترامپ، او عمدتا در مناطق روستایی و حومه باقی می‌ماند تا از گزند اعتراضات تمام عیار لندن دور بماند. این در حالی است که هزاران معترض جمعه در اعتراض به سفر ترامپ به خیابان‌های لندن آمدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها