کد خبر: 219181
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

دولت اراده‌ای برای تغییر تیم اقتصادی نداشته باشد، فاتحه‌اش خوانده است/ شرایط اقتصادی تغییر نکند، قطعاً وزیر را استیضاح می‌کنیم

یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت:مثلث رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر اقتصاد باید بتواند به‌عنوان تیم اقتصادی کشور دارای برنامه و ایده باشد اما این مثلث، مثلث منسجمی نیست و دیدگاه‌هایشان در یک‌سو و یک‌جهت نیست.

دولت اراده‌ای برای تغییر تیم اقتصادی نداشته باشد، فاتحه‌اش خوانده است/ شرایط اقتصادی تغییر نکند، قطعاً وزیر را استیضاح می‌کنیم
کد خبر: 219181
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمودی شاه‌نشین نماینده ملارد، شهریار قدس و عضو کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: باید ترمیم در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود و من معتقدم که دولت یک تیم کارآمد، صاحب‌فکر و ایده مجربی که بتواند راه‌های مختلف برای برون‌رفت از مشکلات داشته باشد، ندارد. دولت مانند یک مریضی می‌ماند که مدام به یک دکتر مراجعه کند اما در برخی موارد با تعویض دکتر و رفتن پیش چند دکتر متخصص، به نتایجی می‌رسد و به‌راحتی می‌تواند مشکلش را برطرف کند.

او ادامه داد: در تیم اقتصادی دولت قائل به تغییر هستم نه‌ترمیم. تیم اقتصادی دولت باید رویکرد جدیدی را اتخاذ کند. اما در سایر بخش‌های کابینه دولت تعداد زیادی از وزرا موفق عمل کردند اما تیم اقتصادی دولت تیمی نیست که بتواند در شرایط بحرانی اقتصاد کشور را مدیریت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر اقتصاد، تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت از وزیر گرفته تا رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سایر کسانیکه در مسائل اقتصادی هستند، یک تیم منسجم صاحب ایده نیستند. آن‌ها به دنبال این هستند که وضع موجود را با گفتاردرمانی حفظ کنند که قطعاً نتیجه نمی‌دهد.

محمودی شاه‌نشین گفت: مثلث رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر اقتصاد باید بتواند به‌عنوان تیم اقتصادی کشور دارای برنامه و ایده باشد اما این مثلث، مثلث منسجمی نیست و دیدگاه‌هایشان در یک‌سو و یک‌جهت نیست. در ثانی از فکرها و ایده‌های دیگران استفاده نمی‌کنند و بخشی نگری می‌کنند. دیدگاه جزیره‌ای به اقتصاد کشور اوضاع را بدتر می‌کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس معتقد است که اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند، استیضاح وزیر اقتصاد قطعاً رخ می‌دهد.

او ادامه داد: اگر در دولت اراده‌ای برای تغییر تیم اقتصادی نباشد، فاتحه‌اش خوانده است. اگر مجلس ببیند که دولت اقدامی نمی‌کند دست‌به‌کار خواهد شد. البته این موضوع به معنای آن نیست که بگوییم کسی چوب لای چرخ دولت نمی‌گذارند و کسانی چوب لای چرخ دولت گذاشته‌اند که برنامه‌های عادی آن نچرخد. اما دولت باید چرخی داشته باشد که چوب که هیچ بلکه آهن هم بگذارند بتواند به مسیر خود ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها