معاون بنیاد مسکن:

رونق گردشگری مبنای عمران و توسعه روستایی قرار گیرد

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: رونق گردشگری می تواند مبنا و زمینه عمران و توسعه روستایی قرار گیرد .

رونق گردشگری مبنای عمران و توسعه روستایی قرار گیرد
کد خبر: 219206
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۵:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی درفشی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز شنبه در آیین معرفی مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان ایلام بر لزوم توجه به تحقق توسعه روستایی با محوریت گردشگری در استان های تاریخی چون ایلام تاکید کرد و از گردشگری به عنوان ظرفیت مناسب و مغفول توسعه روستایی نام برد.


وی گفت: فراهم کردن شرایط و از جمله احیای طرح های معماری سنتی برای ورود گردشگران به روستاها علاوه بر تقویت اقتصاد محلی ،سبب حفظ و انتقال تاریخ تمدن گذشتگان می شود.


معاون پشتیبانی بنیاد مسکن اجرای طرح های هادی را از ضرورت ها و الزامات رونق گردشگری روستایی ذکر کرد و افزود: سه هزار طرح هادی به طور متوسط سالانه در مناطق روستایی کشور اجرا می شود.


این مسئول اظهار داشت: تاکنون اجرای طرح هادی در سطح 16 هزار روستا اجرا شده است .


درفشی بهسازی مسکن های روستایی را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن ذکر کرد و گفت: به طور متوسط هر سال 200 هزار واحد مسکن روستایی کشور با همراهی بانک ها و مشارکت روستاییان بازسازی می شود که این روند تا بهسازی همه واحدهای مسکونی فرسوده روستایی ادامه می یابد.


وی ساخت مسکن برای محرومان به خصوص خانوارهای روستایی دارای 2 معلول را از دیگر رویکردها و دغدغه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ذکر کرد.


حبیب الله محبی در این مراسم به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان ایلام معرفی و از فریاد رس شهبازی مدیرکل پیشین این بنیاد تقدیر شد.


طرح هادی تاکنون در 400 روستای بالای 20 خانوار استان ایلام اجرا شده است.


حدود 40 درصد جمعیت استان 585 هزار نفری ایلام روستا نشین هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها