کد خبر: 219220
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۶:۴۴:۰۰
| |

مدیر تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران

سالانه 240 میلیون مترمکعب پساب به کشاورزان ورامین تحویل داده می‌شود

مدیر تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: سالانه 240 میلیون مترمکعب پساب از فاضلاب تصفیه شده تهران در اختیار کشاورزان ورامین قرار می‌گیرد.

سالانه 240 میلیون مترمکعب پساب به کشاورزان ورامین تحویل داده می‌شود
کد خبر: 219220
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۶:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد خزاعی مدیر تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران در حال حاضر 6 مدول فعال و درحال بهره برداری دارد که روزانه 675 مترمکب فاضلاب جمع آوری شده تهران در آن تصفیه و تبدیل به پساب می شود، گفت: این تصفیه خانه برای جمعیت 4 میلیون و 200 نفر طراحی شده است و درحال حاضر 3 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت تهران از دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.


وی گفت: تصفیه خانه جنوب تهران در 3 مرحله­­ در قالب 8 واحد طراحی شده که مرحله های ­یک تا چهار حدود 450 هزار مترمکعب روزانه ظرفیت تولید پساب دارد و مرحله های ­5 و 6 حدود 255 هزار مترمکعب ظرفیت دارد که این 6 واحد درحال بهره برداری است و مرحله های ­7- 8 در مرحله مناقصه است.


خزاعی افزود: تصفیه خانه برای مصارف کشاورزی و تغذیه آبخوان ها و آب های سطحی طراحی شده اما درحال حاضر از پساب آن برای کشاورزی استفاده می شود.


وی با تاکید بر اینکه استاندارد پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران به مراتب سختگیرانه تر از مصارف کشاورزی است، گفت: پساب تصفیه شده در این تصفیه خانه چندین مرحله با کیفیت تر از استانداردی که برای پساب کشاورزی درنظر گرفته شده است و تجهیزاتی که در این تصفیه خانه استفاده می شود جزء­­ تکنولوژی روز دنیاست و به طور کل به صورت اتوماتیک بهره برداری می شود.


مدیر تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران افزود: درحال حاضر همه پساب تولیدشده در این تصفیه خانه به بخش کشاورزی تحویل داده می شود و در آینده طرحی داریم که براساس آن 20 میلیون مترمکعب به پالایشگاه نفت تهران برای مصارف صنعتی تحویل دهیم که این میزان 5 درصد ظرفیت تصفیه خانه جنوب تهران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها