کد خبر: 219224
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد:

بدهی 120 میلیاردی دستگاه‌های اداری خراسان شمالی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از بدهی 120 میلیارد تومانی ادارات خراسان شمالی به این سازمان خبر داد.

بدهی 120 میلیاردی دستگاه‌های اداری خراسان شمالی به تامین اجتماعی
کد خبر: 219224
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی عباس‌زاده‌ وحید مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: خبرنگاران و حوزه رسانه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات جامعه به مردم دارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و رسالت خبرنگاران ایجاد وفاق بین مردم و دولت است افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران مخاطب‌شناس و مخاطب‌محور هستند که اعتماد بین مردم و جامعه را ایجاد کرده و در راستای مشارکت مردم برنامه‌ریزی می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به این مطلب که اگر جامعه‌ای 100 درصد پوشش بیمه‌ای داشته باشد آن جامعه پیشرفته و توسعه‌یافته است تصریح کرد: خوشبختانه یکی از دستگاه‌های اجرایی با رضایتمندی بالای مردم، تامین اجتماعی بوده که بیش از 50 درصد جامعه را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است به‌طوریکه 110 هزار بیمه شده و 14 هزار و 700 نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارند و همچنین 900 نفر هم بیمه بیکاری دریافت می کنند.

این مقام مسئول بالاترین چالش در این نهاد را عدم اطلاع صحیح مردم از قوانین و مقررات دانست و بیان داشت: عدم اطلاع دقیق و به موقع شهروندان از قوانین و مقررات تامین اجتماعی بالاترین چالش این دستگاه به‌شمار می‌رود و متاسفانه شرایط اقتصادی در جامعه به گونه‌ای شده است که بسیاری از کارگاه‌ها در ارسال لیست بیمه دچار مشکل و تاخیر شده اند.

وی از طلب 120 میلیارد تومانی این دستگاه از دیگر نهادها خبر داد و بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی 120 میلیارد تومان از دیگر دستگاه‌ها طلب دارد که بیشترین آنها مربوط به شهرداری است که در این خصوص رایزنی‌های با مدیران ارشد شهرداری برای پرداخت این بدهی صورت گرفته است. همچنین آزمون استخدامی تامین اجتماعی برای جبران و رفع کمبود‌های پرسنلی در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد که جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

جلال جهان نیا نیز در این نشست از 808 عمل جراحی در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال 97 روزانه 26 عمل جراحی انجام شده که قابل تحسین است. همچنین در سه ماهه اول سال 97، 587 زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان تامین اجتماعی صورت گرفته که سبب شده، خراسان شمالی رتبه یک زایمان‌های استاندارد در کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان این مطلب که امید است با افتتاح درمانگاه تخصصی این نهاد کمبود فضای فیزیکی جبران شود افزود: آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی به مساحت 4600 متر به‌زودی انجام خواهد شد. همچنین طرح هتلینگ و استاندارد سازی و طراحی بیمارستان‌های ایمن در کلیه بخشهای بستری بیمارستان تامین‌اجتماعی صورت گرفته و 24 تخت جدید به بخش اطفال این بیمارستان اضافه شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها