کد خبر: 219236
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۳۲:۰۰
| |

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز بیان کرد:

استان البرز معدن اورانیوم ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: هیچ موردی درباره وجود معدن اورانیوم در البرز گزارش نشده است.

استان البرز معدن اورانیوم ندارد
کد خبر: 219236
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت شامل گستره وسیعی از خدماتی است که در استان رخ می‌دهد و برخی از موارد دریافت مجوزهای مختلف و مشکلات آن‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه دریافت مصوبات تسهیلات، وام‌های ارزی و پروانه بهره‌برداری و بخشی از مشکلات ارزی کارخانه‌ها از کارهای این سازمان است، افزود: امکانات زیادی در استان البرز بسیج شده است تا اثرات تحریم‌ها بر تولیدکنندگان و کارخانه‌های صنعتی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد معادن البرز سنگ کوهی و سنگی است و موارد دیگر فلزات است، گفت: چالش‌های زیادی در حوزه معادن وجود دارد و به دلیل اینکه معادن زیاد شن و ماسه در استان وجود دارد تمایل برای بهره برداری بسیار زیاد است ولی برخی از موارد مانند آلودگی زیست محیطی و آلودگی هوا چالش‌های زیادی دارد و طرح‌هایی برای اکتشافات معادن جدید نیز در دستور کار قرار دارد ولی با برداشت‌های غیرمجاز در معادن برخورد قضایی و جدی می‌شود.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه حجم وسیعی از خدمات سازمان صنعت به تولید کنندگان کالاهای صنعتی و تولیدی ارتباط دارد که نظارت بر این بخش بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: حوزه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیار وسیع است ولی مجموعه کارمندان رسمی و قراردادی این سازمان 280 نفر بیشتر نیست بنابرین این حوزه بسیار با اهمیت است و قصور و کوتاهی در این موارد سبب مشکلات زیادی برای مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چالش‌هایی نظیر ورود مواد خام از خارج کشور، صادرات محصولات به خارج، تسهیلات و آموزش از دغدغه‌های اصلی است که واحدهای صنعتی با آن مواجهه هستند، خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بدون استثنا هر هفته تشکیل می‌شود و با شناسایی و رصد واحدهای صنعتی و ورود پرونده‌های آنان به گروه کارشناسی ارجاع می‌شود و بعد از آن به این کارگروه منتقل شده تا مشکلات آن‌ها برطرف گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه استان از حیث میزان پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع رتبه دوم کشور را دارد و این سیاست به جد دنبال خواهد شد، اضافه کرد: مهم‌ترین کار برای اصناف، ارتباط موثر بین اصناف و تشکل‌های بخش خصوصی است تا مشکلات واحدهای صنفی به درستی برطرف گردد.

وی با اشاره به اینکه تا 31 تیرماه کل طرح‌ها و واحدهای صنعتی استان البرز اعم از خصوصی و دولتی بازدید و بررسی می‌شود، بیان کرد:واحدهای نمونه و برگزیده صنعتی و تجاری استان البرز فردا به مناسبت روز صنعت معرفی خواهند شد.

شاهمرادی با بیان اینکه 21 هزار اشتغال خالص و جدید در سال 97 برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: برخی مصوبات که پذیرفته می‌شود بعد از طی مراحله‌ای به بانک ارجاع می‌شود که شاید آن مصوبه به دلیل وثیقه بانکی یا مواردی دیگر انجام نشود و در سال 97 حدود 151 مصوبه که برای مشکلات واحدهای صنعتی بود، انجام گرفته است و تمام مصوبات سال‌های 95 و 96 تک به تک نظارت و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه واحد صنعتی تسهیلاتی دریافت کرده و در جای دیگر هزینه کرده وجود نداشته است، ادامه داد: هیچ موردی درباره وجود معدن اورانیوم در البرز گزارش نشده است و درباره مسئله اشتغال واحدهای صنعتی نیز باید گفت که امکان دارد واحدهای صنعتی بر اثر رقابت یکدیگر را از دور خارج کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در پاسخ به سوالی درباره مشکلات زیست محیطی معادن استان نیز عنوان کرد: براساس ماده 24 قانون معادن، سازمان در مناطق چهارگانه باید از محیط زیست استعلام کند و در ارتباط با معادن هیچ خلافی انجام نخواهیم داد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها