کد خبر: 219237
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۳۹:۰۰
| |

استاندار ایلام مطرح کرد:

شبکه‌های آبرسانی ایلام فرسوده است

استاندار ایلام گفت: تلاش برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی به خصوص شهر ایلام، مبارزه با انشعابات غیر مجاز و افزایش کیفیت آب شرب برای جلوگیری از هدر رفت آب شرب ضروری و نیازمند مدیریت درست است.

شبکه‌های آبرسانی ایلام فرسوده است
کد خبر: 219237
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عصر امروز در نشست شورای حفاظت ازمنابع آب استان ایلام اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف آب نیاز ضروری استان ایلام است.

استاندار ایلام گفت: با توجه به وضعیت کم آبی و کاهش بارندگی در سطح استان ایلام صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی به کم آبی، فرسودگی شبکه‌های آبرسانی ایلام و انشعابات غیر مجاز با‌عث کاهش کیفیت و هدر رفت آب می شود اشاره کرد و بیان داشت: تلاش برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی به خصوص شهر ایلام، مبارزه با انشعابات غیر مجاز و افزایش کیفیت آب شرب برای جلوگیری از هدر رفت آب شرب ضروری و نیازمند مدیریت درست است.

وی استفاده از آب شرب برای کشاورزی و دامداری و باغ‌ها را از جمله موانع تامین آب شرب شهروندان دانست و گفت: در وضعیت فعلی استفاده از آب شرب برای مصارف غیر منطقی نیست و مسئولان آب و فاضلاب شهری و امور آب با این شیوه استفاده برخورد کنند.

استاندار ایلام اصلاح الگوی مصرف آب یک رسالت بزرگ ملی برای همگان دانست و خاطر نشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مصرف درست آب با ارائه و تشویق الگوهای موفق در این زمینه و با تأکید بر شاخص های کارآمدی وطیفه متصدیان امور آب است که در برنامه‌های فرهنگی آموزشی مد نظر قرار دهند.

سلیمانی دشتکی فرهنگ سازی و آموزش را برای رعایت الگوی مصرف آب ضروری دانست و بیان داشت: با فرهنگ سازی و آموزش مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی در خاتمه تاکید داشت: تامین آب شرب مصرفی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شهروندان است و مدیران تامین آب برنامه‌های خود را به نحوی تدوین کنند که شهروندان ایلامی با کمبود آب شرب مواجه نشوند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها