کد خبر: 219272
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۷:۱۴:۰۰
| |

هاشم صباغیان:

امیرانتظام هرگز خسته نمی‌شد

هاشم صباغیان از اعضای دولت مهندس بازرگان نوشت: امیرانتظام و من در دولت مرحوم بازرگان معاون نخست‌وزیر بودیم و همکاری‌های مفصلی داشتیم. در آن ایام بارها پیش آمد که تا پاسی از شب با هم روی یک مطلب کار می‌کردیم و هرگز آثاری از خستگی و کم‌حوصلگی در او ندیدم. همیشه می‌خواست که بهترین نتیجه و تصمیم را بگیریم و همه تلاش خود را به کار می‌گرفت.

امیرانتظام هرگز خسته نمی‌شد
کد خبر: 219272
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| هاشم صباغیان از اعضای دولت مهندس بازرگان در یادداشتی نوشت: امیرانتظام در راه تامین آزادی و دفاع از ایران تلاش‌های بسیاری کرد. تمام سعی او بر این بود که از ایران، آزادی و جوانب مختلف دموکراسی دفاع کند. در این مسیر زجرهای بسیاری کشید و سال‌های سخت زندان را تحمل کرد اما از مواضع خود عقب‌نشینی نکرد.

بر پایه شناختی که طی بیش از چهل سال همکاری با امیرانتظام به دست آوردم می‌توانم بگویم که یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی او این بود که اهل مشورت بود. همیشه سعی می‌کرد در موضوعات مختلف مشورت کند و جوانب مختلف امور را بسنجد. وقتی هم که در نتیجه مشورت‌ها تصمیمی می‌گرفت از آن برنمی‌گشت و مطلب را به اطلاع ملت ایران می‌رساند ولو اینکه بیان آن مطلب برایش خسارت‌هایی نیز در پی می‌داشت. کمااینکه چنین نیز بود و تحمل ‌کرد. به اعتقاد من یکی از فضایل انسانی همین است که انسان بتواند موضوعی را که به نفع کشور می‌داند بدون توجه به مشکلات و خسارت‌های خود پیگیری کند. امیرانتظام حتی در سال‌های زندان نیز بر ایده‌های خود که آنها را درست می‌دانست، استوار و پابرجا ماند.

امیرانتظام و من در دولت مرحوم بازرگان معاون نخست‌وزیر بودیم و همکاری‌های مفصلی داشتیم. در آن ایام بارها پیش آمد که تا پاسی از شب با هم روی یک مطلب کار می‌کردیم و هرگز آثاری از خستگی و کم‌حوصلگی در او ندیدم. همیشه می‌خواست که بهترین نتیجه و تصمیم را بگیریم و همه تلاش خود را به کار می‌گرفت.

یکی دیگر از خصوصیات قابل توجه امیرانتظام صداقت او بود. او شعار نمی‌داد و مطالبی را عنوان می‌کرد که به آنها اعتقاد داشت. صداقت در کار سیاسی یکی از پارامترهای باارزش یک انسان است و از نظر من امیرانتظام از آن برخوردار بود.

در پایان، به سهم خودم از رسانه‌هایی که امروز به افکار و ویژگی‌های امیرانتظام می‌پردازند تشکر می‌کنم و امیدوارم که با کمک خداوند در رساندن حقایقی که باید به اطلاع مردم برسد، موفق باشید.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها