کد خبر: 219283
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۸:۳۱:۰۰
| |

جلال میرزایی:

عده ای می خواهند معاون اول رییس جمهور تغییر کند

جلال میرزایی نماینده مجلس تاکید کرد:یک عده تلاش دارند تا بتوانند باعث تغییر معاون اول شوند و اکثریتی به دنبال تغییر تیم اقتصادی هستند. تغییر معاون اول قطعا پاسخ مناسبی به مطالبه مردم و فعالان سیاسی نیست. این مسیر انحرافی است و عده‌ای که نگاه به انتخابات 1400 دارند، می‌خواهند گزینه خودشان را به عنوان معاون اول روی کار بیاورند

عده ای می خواهند معاون اول رییس جمهور تغییر کند
کد خبر: 219283
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی بحث روی تغییر و ترمیم تیم اقتصادی است و به ناگاه بحث انحرافی استعفای معاون اول مطرح می‌شود مشخص می‌شود نگاه برخی افراد به جای توجه به مشکلات مردم، دنبال انتخابات 1400 است و دغدغه مردم را ندارند.

در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید:

  • بسیاری از فعالان سیاسی انتظار دارند که رییس‌جمهور تغییری در تیم اقتصادی ایجاد کند. در همین حال برخی از اعضای تیم اقتصادی هم بیکار ننشسته‌اند و دنبال این هستند که با مدیریت و مهندسی شرایط، وزارت یا جایگاه دیگری دچار تغییر شود و نگاه‌ها به آن سو رفته و خودشان در امان بمانند، بنابراین دست به تلاش‌هایی زده‌اند که بتوانند از دل این مطالبه عمومی منافع خودشان را تامین کنند.‌
  • الان یک عده تلاش دارند تا بتوانند باعث تغییر معاون اول شوند و اکثریتی به دنبال تغییر تیم اقتصادی هستند. تغییر معاون اول قطعا پاسخ مناسبی به مطالبه مردم و فعالان سیاسی نیست. این مسیر انحرافی است و عده‌ای که نگاه به انتخابات 1400 دارند، می‌خواهند گزینه خودشان را به عنوان معاون اول روی کار بیاورند تا بتوانند برای انتخابات از هم اکنون در دولت و توسط موقعیتی که معاون اول دارد، شروع به کار کنند.
  • یک جریان هم که جریان منتقد و مخالف دولت است، از این مطالبه سوءاستفاده می‌کند برای اینکه برنامه خودش را پیش ببرد و این حس را القا کند که دولت در موضع ضعف است و نیاز به کمک دارد. در این حال کمک‌شان هم مشروط است به اینکه افرادی که مدیریت جهادی انجام می‌دهند به کابینه راه پیدا کنند؛ چرا که این شرایط مرد میدان می‌خواهد و این مرد میدان باید از میان آنان انتخاب بشود.
  • در ارتباط با حامیان دولت هم اگر تغییرات به گونه‌ای باشد که تیم اعتدال و توسعه بخواهد برای امور تصمیم بگیرد، مشکلات جدی به وجود آمده و به تدریج باعث می‌شود که اصلاح‌طلبان که حامیان اصلی آقای روحانی در انتخابات بودند، حمایتشان را از دولت دریغ کنند. رییس‌جمهور باید به گونه‌ای در جهت تغییرات کابینه عمل کند که در درجه اول انسجام حامیان حفظ شود و در درجه دوم با گفت‌وگو با منتقدان و مخالفان در خصوص سیاست‌ها و نه افراد، به تفاهمی دست پیدا کند.
  • وقتی بحث روی تغییر و ترمیم تیم اقتصادی است و به ناگاه بحث انحرافی استعفای معاون اول مطرح است، مشخص می‌شود نگاه برخی افراد به جای توجه به مشکلات مردم، به دنبال انتخابات 1400 است و دغدغه مردم را ندارند. این در حالی است که انتقادات امروز عمدتا متوجه تیم اقتصادی است و در خصوص آقای جهانگیری اعتقاد عموم بر این است که نقشی در مشکلات اقتصادی نداشته و حتی انتقادی هم به عملکردش نبوده و تنها موضوع این است که وی اختیارات لازم را برای پیشبرد برنامه‌هایش ندارد. معتقد هستم این شایعه از طریق دو جریان پیگیری شده است، یکی جریانی که در دولت است و دیگری جریان مخالف دولت که یکی تسلط کامل بر دولت را دنبال می‌کند و نگاهی هم به 1400 دارد و دیگری هم صرفا دنبال موفقیت در انتخابات آینده است.
  • جریاناتی که دنبال سوءاستفاده از این شرایط برای رسیدن به قدرت و تسویه حساب‌های شخصی، جناحی و باندی هستند صلاحیت دریافت هیچ مسئولیتی را ندارند و امیدوارم رییس‌جمهور که تا الان عملکرد خوبی در سیاست خارجی داشته در سیاست داخلی هم به مسائل توجه داشته باشد.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها