یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت با حمایت از تولیدکنندگان قیمت محصولات کشاورزی را کنترل کند

عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بخش های مختلف بازار متاثر از بخش کشاورزی و تولید داخل کشور است. اگر میزان عرضه محصولات متناسب با متقاضیان باشد، قیمت ها خود به خود پایین می آید.

دولت با حمایت از تولیدکنندگان قیمت محصولات کشاورزی را کنترل کند
کد خبر: 219290
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۸:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به افزایش قیمت 11 کالای پرمصرف مردم به ویژه میوه و تخم مرغ نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، گفت: در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ در مقایسه با سال گذشته می توان یکی از دلایل آن را آنفلوانزای مرغی دانست که آسیب زیادی را به مرغداران وارد کرد و تعداد زیادی مرغ تخم گذار را از بین برد.

وی در ادامه گفت: ما شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه تخم مرغ و میوه هستیم که دلیل آن این است که گرانی ها در هر بخش بر روی بخش دیگر اثر گذاشته است. به عنوان مثال کشاورزی که گیلاس کشت می کند زمانی که هزینه‌هایش افزایش می یابد به ناچار با گران کردن محصول خود درصدد تامین هزینه های لازم برای تولید خود برمی‌آید.

حاتمیان تصریح کرد: اما در خصوص راهکار باید بگویم که امروز در جنگ اقتصادی هستیم و شرایط غیر متعارف است به گونه ای که امکان پیش بینی وجود ندارد. آمریکا جنگ اقتصادی را شروع کرده است و همه بخش ها تحت فشار هستند. از نظر من دولت باید سطح حمایتی خود از لایه های تولید را افزایش دهد و سطح حمایتی و خدماتی خود را به لایه های تولید نزدیک سازد.

نماینده مردم درگز در مجلس تصریح کرد: از آنجا که امسال خشکسالی مخوفی در کشور به ویژه در خراسان وجود دارد دولت باید برای کنترل قیمت ها در بخش دام و کشاورزی در سال آینده، حمایت خود را از دامداران و کشاورزان افزایش دهد. برخی از دام های دامداران حتی علوفه ندارند. دولت باید در این شرایط از دامداران حمایت کند و لازم است علوفه ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار دهد. از سوی دیگر دولت باید برای کشت سال زراعی آینده بذر ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهد و بیمه کشاورزان را به موقع بپردازد.

حاتمیان خاطرنشان کرد: بخش های مختلف بازار متاثر از بخش کشاورزی و تولید داخل کشور است. اگر تولید کنندگان را در نیابیم این افراد از گردونه تولید خارج می شوند و ما ناچار می شویم با قیمتی چند برابر بیشتر محصول از خارج کشور وارد کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: حمایت دولت از تولیدکنندگان می تواند منجر به کنترل قیمت ها شود. اگر میزان عرضه محصولات متناسب با متقاضیان باشد، قیمت ها خود به خود پایین می آید. از سوی دیگر اگر کشاورز بتواند محصول خود را ارزان تولید کند، دیگر شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها