کد خبر: 219304
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

دبیر شورایعالی مناطق آزاد:

استفاده از ظرفیت بورس بین الملل در دستور کار است

 مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: استفاده از ظرفیت «بورس بین الملل» در مناطق آزاد با هدف تامین مالی ارزی از محل منابع خارجی در دستور کار مناطق آزاد کشور قرار دارد.

استفاده از ظرفیت بورس بین الملل در دستور کار است
کد خبر: 219304
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی بانک در نشست هیات موسس «بورس بین الملل» در مناطق آزاد گفت: آیین نامه بورس بین الملل در مناطق آزاد، در شورای عالی بورس به تصویب رسیده است و پس از تصویب نهایی در شورایعالی مناطق آزاد، اجرایی خواهد شد.


مشاور رئیس جمهوری، بورس بین الملل در مناطق آزاد کشور را، سکوی پرتاب اقتصاد به سوی موفقیت های بیشتر دانست و افزود: با استفاده از این ظرفیت، مناطق آزاد به ابزارهای نوین کسب و کار مانند مراکز پولی و مالی، بازار سرمایه و بورس بین الملل مجهز می شوند.


وی یادآور شد: امروزه استفاده از امکانات و توانمندی بازارهای پولی ـ مالی و بازار سرمایه در مناطق آزاد برای بهره برداری بهینه فعالان اقتصادی و رشد و توسعه منطقه بیش از هر زمان دیگری در اولویت قرار دارد.


بانک افزود: ایجاد مراکز آزاد مالی به مناطق آزاد کمک می کند تا فرصت های سرمایه گذاری این مناطق به صورت جامع و کامل به مخاطبان هدف ارایه شود.


مشاور رئیس جمهوری خاطرنشان ساخت: روزانه رویداد های تازه ای در بازارهای پولی و مالی جهان را نظاره می کنیم و مناطق آزاد کشور با وجود محدودیت ها و سیاست های عمومی، نباید از این جریان کسب و کار نوین بازبمانند.


وی اضافه کرد: استفاده از منابع داخلی تا یک مدت زمان معین امکان پذیر است و برای توسعه و پیشرفت، هر روز باید به سوی کشف منابع جدید گام برداشت.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: استفاده از ظرفیت بورس بین الملل در مناطق آزاد کشور، براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و با مشارکت سازمان سرمایه گذاری خارجی، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فعالان اقتصادی کشور و صاحبنظران این حوزه، عملیاتی خواهد شد.


به گزارش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، هیات موسس «بورس بین الملل» در مناطق آزاد، از فعالان بازارهای پولی، مالی و بیمه و صاحبان صنایع بزرگ کشور تشکیل شده است و نشست این هیات نیز با حضور «مرتضی بانک» و «محمد خزاعی» رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی در تهران برگزار شد.


اکنون ایران هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و 64 منطقه ویژه اقتصادی دارد و لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی جدید نیز از سوی دولت به مجلس ارایه شده و در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها