کد خبر: 219357
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۱:۳۷:۰۰
| |

در جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی مطرح شد

تأمین 80 درصدی درآمد ملی ایران از محل منابع و جای خالی نوآوری!

مدیر آموزش و پژوهش سازمان ایمیدرو با بیان اینکه 80 درصد درآمد ملی آمریکا از محل نوآوری و 80 درصد درآمد ملی ایران از بخش منابع است، گفت: برگزاری جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن بستری برای هدایت کشور به سمت نوآوری است که امیدواریم زمینه‌ای برای حمایت ایده‌های این حوزه ایجاد شود.

تأمین 80 درصدی درآمد ملی ایران از محل منابع و جای خالی نوآوری!
کد خبر: 219357
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مهندس غلامرضا طاهری امروز دراختتامیه جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی، گفت: درآمد ملی کشورها از سه محل فناوری،‌ نوآوری و منابع تأمین می‌شود که بر اساس آمارها 80 درصد درآمد ملی آمریکا از محل نوآوری تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد درآمد ملی ایران از محل منابع تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید راهکارهایی برای هدایت درآمدها به سمت نوآوری ارائه دهیم.

طاهری راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی موجود کشور را، افزایش سهم تکنولوژی و نوآوری در سبد درآمد ملی دانست و اظهار کرد: در این راستا جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین صنایع معدنی می‌تواند بستر مناسبی برای خلق ایده و تبدیل آن به فناوری و در نهایت تجاری‌سازی باشد.

مدیر پژوهش و آموزش سازمان ایمیدرو این جشنواره را تسهیل‌کننده حرکت کشور به سمت نوآوری دانست و یادآور شد: برای این امر اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم.

به گفته وی اولین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی این جشنواره در محورهای فناوری‌های نوین، اکتشاف و استخراج و فرآوری، مدیریت انرژی و آب در صنایع معدنی، ایمنی و بهداشت در صنایع معدنی، محصولات نوین، مدیریت پسماند و خدمات پشتیبان زنجیره معدن و صنایع معدنی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره به 70 شرکت بخش خصوصی و انجمن، 170 شرکت دانش‌بنیان و مراکز رشد وزارت علوم و 400 شرکت دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام شده است، ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان 114 ایده دریافت شد که پس از داوری‌ها 70 ایده پذیرش و 44 ایده رد شدند.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان ایمیدرو، خاطرنشان کرد: از میان ایده‌های پذیرفته شده، 15 ایده در محور فناوری‌های نوین اکتشاف و استخراج، 11 ایده در محور مدیریت انرژی و آب، 10 ایده در حوزه ایمنی و بهداشت، 12 ایده در حوزه محصولات نوین و 10 ایده در حوزه مدیریت پسماند و 12 ایده در محور خدمات پشتیبان در زنجیره معدن و صنایع معدنی بوده است.

طاهری نوآورانه بودن، وجود ارکان کسب و کار و امکان‌پذیری علمی را از جمله شروط داوری طرح‌ها عنوان کرد و گفت: طرح‌های رد شده به دلیل تکراری بودن ایده‌ها، ضعف بنیادین فنی و درک ناکافی از ساز و کار بازار بوده است.

به گفته وی، از میان طرح‌های برگزیده شده 10 ایده به عنوان ایده‌های برتر نهایی معرفی شدند که یک ایده در حوزه فناوری‌های نوین، دو ایده در حوزه مدیریت انرژی، یک ایده در محور ایمنی بهداشت و محیط، سه ایده در حوزه محصولات نوین، دو ایده در محور مدیریت پسماند و یک ایده در حوزه خدمات پشتیبان بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با معرفی ایده‌های برتر، بستر مناسبی برای حمایت از طرح‌های نوین حوزه معدن و صنایع معدنی فراهم شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها