ائتلافی سیاسی در الجزایر به دنبال حمایت از نامزدی بوتفلیقه در انتخابات

دبیرکل حزب حاکم الجزایر از مقدمات تشکیل ائتلافی سیاسی برای حمایت از نامزدی رئیس جمهور این کشور در انتخابات 2019 خبر داد.

ائتلافی سیاسی در الجزایر به دنبال حمایت از نامزدی بوتفلیقه در انتخابات
کد خبر: 219367
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جمال ولد عباس، دبیرکل حزب "جبهه آزادی بخش ملی"، حزب حاکم الجزایر از مقدمات تاسیس ائتلاف سیاسی متشکل از 27 سازمان از احزاب و گروه‌های مدنی خبر داد که هدف از این کار حمایت از نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری بهار 2019 است.

به گزارش روزنامه رای‌الیوم، ولد عباس در کنفرانس حزب خود گفت، 27 حزب و سازمان به زودی برای حمایت از نامزد همگان یعنی بوتفلیقه نشستی خواهند داشت.

وی درخصوص موضع حزبش درباره نامزدی بوتفلیقه گفت، بررسی دستاوردهای 20 سال گذشته و حفاظت از این دستاوردها و منافع عمومی ایجاب می‌کند که بوتفلیقه به ریاست جمهوری خود پس از 2019 ادامه دهد.

پیشتر چهار حزب سیاسی از جمله "مجمع ملی دموکراتیک"، دومین قدرت سیاسی الجزائر به رهبری احمد اویحیی، نخست وزیر این کشور از نامزدی بوتفلیقه اعلام حمایت کرده بودند.

این حمایت‌ها و اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که بوتفلیقه هنوز در خصوص نامزد شدن یا نشدنش در این دور از انتخابات اظهارنظری نکرده است.

عرصه سیاسی الجزائر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، عبدالرزاق مقری، رئیس جنبش "جامعه صلح" در کنفرانس مطبوعاتی گفت، به دنبال تغییرات ریشه‌ای، برکناری‌ها و تبلیغات در نهادهای نظامی، اوضاع الجزائر پیچیده شده است، مسائلی که منجر به تغییر توازن قدرت می‌شود و همه این عوامل احتمال نامزدی بوتفلیقه را کم‌رنگ می‌کند.

همچنین حزب "طلایه‌داران آزادی" به رهبری علی بن فلیس، نخست وزیر سابق الجزائر و رقیب اصلی بوتفلیقه تاکید کرد، به دلیل ابهامات موجود، "بن‌بست سیاسی" و خطرها ادامه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها