کد خبر: 219383
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۲:۴۷:۰۰
| |

ماتیس تلاش پنتاگون برای کاهش تاثیرات مخرب سخنان ترامپ در ناتو را تکذیب کرد

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گزارش اخیر درباره اینکه او و دیگر مقام‌های پنتاگون بعد از صحبت‌های جنجالی دونالد ترامپ در اجلاس ناتو به دنبال «کنترل خسارت» ناشی از سخنان او بوده‌اند را رد کرد.

ماتیس تلاش پنتاگون برای کاهش تاثیرات مخرب سخنان ترامپ در ناتو را تکذیب کرد
کد خبر: 219383
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من این ماجرا را که پنتاگون به دنبال "کنترل خسارت" بوده را شنیده‌ام‌. خیلی ماجرای جذابی بود و من عاشق خواندن ماجراهای تخیلی هستم.

به گزارش اسپوتنیک، او در ادامه تصریح کرد: خواندن آن مهیج بود و من دریافتم زمانی که کنار شما خبرنگاران در هواپیما با شفافیت کامل بودم، همزمان در حال انجام عملیات کنترل خسارت هم بوده‌ام و شما خودتان دیدید که چه اتفاقاتی افتاده است.

این اظهارنظرهای ماتیس بعد از آن منتشر شد که شبکه ان‌بی‌سی نیوز مطلبی را منتشر کرده و گفت: مقام‌های پنتاگون بعد از آنکه ترامپ مقر ناتو را در شهر بروکسل ترک کرد وارد یک عملیات کنترل خسارت تمام عیار شدند و با برقرای تماس با مسئولان ناتو در دیگر کشورها تلاش کردند از خسارت‌ها و تاثیرات مخرب سخنان ترامپ بکاهند.

این گزارش عنوان می‌کند که هدف از این کنترل خسارت اطمینان دادن از این بابت بود که آمریکا به تعهدات دفاعی‌اش در منطقه پایبند باقی خواهد ماند.

ماتیس این اظهارات را خطاب به خبرنگارانی که او را در پروازش از کرواسی به نروژ همراهی می‌کردند، مطرح کرده است.

ماتیس 67 ساله به کنایه گفت: این باید خوشایندترین کنترل خسارت در A-5 بوده باشد که من تصورش را داشته‌ام آن هم با این سطح از اتحاد و هدفمندی که ما در آنجا تجربه کردیم.

ترامپ در زمان حضورش در شهر بلژیک به منظور شرکت در اجلاس ناتو چندین بار از این سازمان انتقاد کرده و از کشورهای عضو در آن خواست تا بودجه دفاعی خود را افزایش دهند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که ماتیس پس از آنکه سفری به کرواسی داشته و در این کشور با کلیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس‌جمهور کرواسی دیدار و با او درمورد تعهدات مربوط به بودجه‌های دفاعی صحبت کرده،‌ این کشور را به مقصد نروژ ترک کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها