کد خبر: 219410
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۳۷:۰۰
| |

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

هند از توسعه بندر چابهار کنار نمی‎کشد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:خروج یکجانبه آمریکا از برجام، بر روبط ایران با سایر کشور‌ها از جمله روابط تجاری ایران با هند و افغانستان در موافقتنامه چابهار تاثیری نخواهد داشت.

هند از توسعه بندر چابهار کنار نمی‎کشد
کد خبر: 219410
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: مناسبات تجاری ایران، هند و افغانستان در راستای منافع ملی و بر مبنای همکاری‌های اقتصادی مشترک در مسیر توسعه تجارت و استفاده از قابلیت‌های تجاری و بازرگانی منطقه است.

ما به دنبال ارتباطی پایدار و همه جانبه با هندوستان و افغانستان هستیم، توافقی که به هیچ وجه تحت تاثیر تحولات مقطعی و رفتار‌های یک جانبه سایر کشور‌ها قرار نخواهد گرفت.

فصل جدیدی از آغاز گسترش مناسبات تجاری بین ایران، هند و افغانستان خصوصا در موضوعات مرتبط با حمل و نقل دریایی آغاز شده است به‎صورتی که همه فعالیت‌های انجام شده در جهت رفع نیازها، پیوند منافع ملی 3 کشور و حرکت به سمت افزایش مراودات تجاری و فرهنگی 3 طرف بوده است.

همکاری مشترک شرکت‌های اپراتوری بندری ایران و هند کمک مهمی به جذب کالای بیشتر و ایجاد پیوند تجاری عمیق بین کشور‌ها خواهد کرد.

بر اساس بازاریابی‌های صورت گرفته و مشوق‌های اعطا شده از طریق سازمان بنادر و دریانوردی به صاحبان بار و کالا و سرمایه گذاران حوزه‌های دریایی و بندری شاهد ترافیک بار و کالا در این بندر اقیانوسی هستیم به صورتی‌که در 100 روز نخست امسال عملکرد نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار بیش از 27 درصد افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها