رئیس اتاق تعاون ایران مطرح کرد؛

هزینه اشتغالزایی در تعاون بسیار کم است/ احیای اشتغال در مناطق محروم و مرزی از طریق تعاونی‌ها

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران گفت: هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون بسیار کم است در نتیجه باید از طریق پرداخت تسهیلات و حمایت از تعاونی‌ها این بخش را تقویت کنیم.

هزینه اشتغالزایی در تعاون بسیار کم است/ احیای اشتغال در مناطق محروم و مرزی از طریق تعاونی‌ها
کد خبر: 219422
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشستی که با حضور اعضای اتحادیه‌های تعاونی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون برگزار شد، با بیان اینکه بخش تعاون توانمندی‌های بسیاری در حوزه فرش دستباف و صنایع دستی دارد، گفت: برای افزایش توانمندی‌ و ایجاد اشتغال در این اتحادیه‌ها کارگروه‌ و جلسات متعددی را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بخش تعاون در راستای دریافت تسهیلات اشتغالی کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این بین باید سیستم بانکی و تصمیم گیران پرداخت تسهیلات را توجیه کنیم.

رئیس اتاق تعاون ایران تأکید کرد: در روستاها و شهرهای کوچک بخش کشاورزی نقش بسیار تأثیرگذاری در ایجاد اشتغال دارد به همین منظور باید بخش بانکی را در پرداخت تسهیلات توجیه و هدایت کرد.

عبداللهی با بیان اینکه موضوع اشتغال و بیکاری یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود، گفت: بیکاری عواقب بسیار گسترده‌ای در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر جای می‌گذارد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 2 سال گذشته آثار و نتایج اشتغال را بررسی کرده و در این بین طرح‌های بسیاری به ویژه در مناطق محروم و مرزی ارائه کرده که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای بخش گسترده‌ای از جوانان بوده است.

رئیس اتاق تعاون ایران درباره طرح پرداخت تسهیلات اشتغال که سال گذشته مطرح شده بود، گفت: این طرح در سال گذشته برخی ایرادات و نواقصی داشت که خوشبختانه با برگزاری کارگروه و جلسات مختلف این طرح اصلاح و مجددا مطرح شد و هم اکنون اجرای این طرح در برخی از مناطق محروم قابل تقدیر بوده است.

عبداللهی ادامه داد: بانک‌ها خوشبختانه در طی مدت گذشته عملکرد خوبی در ارائه تسهیلات به حوزه تعاون و اشتغالزایی داشته و در این بین نقش بانک توسعه تعاون قابل تقدیر است.

وی تأکید کرد: هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها بسیار کمتر است در نتیجه باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

رئیس اتاق تعاون ایران یادآور شد: 45 درصد از منابع صرف بخش کشاورزی می‌شود و در این بین بخش اعظمی از این حوزه توسط تعاونی‌ها اداره می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه تعاونی‌ها در استفاده از تسهیلات و منابع مالی نسبت به سایر بخش‌ها قابل کنترل‌تر هستند، افزود: اتاق تعاون با همکاری اتحادیه‌ها می‌تواند در استفاده بهتر از تسهیلات طرح‌های اشتغال کمک کند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون و اتاق تعاون ایران 54 فروشگاه زنجیره‌ای تعاونی دارد، گفت: تعاونی دارای 7 هزار شعبه در شهرهای مختلف است که می‌تواند در حوزه جمع آوری و فروش محصولات نقش خوبی را ایفا کند.

رئیس اتاق تعاون ایران یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات تولید کنندگان در حوزه تعاونی‌ بازاریابی است که باید بتوانیم از طریق همکاری دستگاه‌های مختلف این بخش را تقویت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها