کد خبر: 219430
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۰۶:۴۴:۰۰
| |

این روزها بسیار ساده است که خودمان را فمینیست بنامیم

مشکل مردهای فمینیست

آنچه مردان در ملاءعام می‌گویند با اعمال شخصی و سیاسی آن‌ها متفاوت است. اکنون زمان مناسبی است تا مردان مخالفت خودشان را به تجاوز و دست‌درازی نشان دهند. اکنون همچنین زمان مناسبی است که انگشت اشاره خود را به سمت مردهای دیگر بگیرند و از خودشان غافل شوند.

مشکل مردهای فمینیست
کد خبر: 219430
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۰۶:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نمونه‌ای کامل از مشکل یک مرد فمینیست است. این روزها بسیار ساده است که خودتان را فمینیست بنامید. تنها کاری که باید بکنید این است که فقط اعلام کنید من فمینیست هستم. اما واتسون، بازیگر بریتانیایی در سال 2105 گفت: «اگر به دنبال حقوق برابر باشید، شما یک فمینیست هستید.»

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از الجزیره، در سال‌های اخیر تقریباً همه ترغیب شدند که این عنوان را به خود اختصاص دهند. مردها بیشترین امتیاز را از این موضوع دریافت می‌کنند. هنگامی‌ که جاستین ترودو اعلام کرد که یک فمینیست است و مقاله‌ای تحت عنوان «چرا فرزندانم را به نحوی بزرگ می‌کنم که فمینیست شوند؟» ارائه داد، مورد تشویق هوادارانش قرار گرفت.

سال گذشته ترودو در گفت‌وگو با ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس توضیح داد: «این بسیار مهم است که درک کنیم نه‌تنها مردان می‌توانند فمینیست باشند، بلکه باید فمینیست باشند.»

ممکن است همه این‌ها نشانه پیشرفت باشد؛ اما یک مشکل درباره مردانی که ادعای می‌کنند فمینیست هستند وجود دارد که جاستین ترودو نمونه‌ای از آن‌ها است.

جنبش جهانی #MeToo نه‌تنها درباره صحبت کردن درباره آزارواذیت جنسی را راحت‌تر کرد، بلکه باعث شد مردان مسئولیت‌ رفتارشان را بپذیرند. این جنبش همچنین مردان را تشویق کرد که هم‌صدای زنان باشند.

اما آنچه مردان در ملاعام می‌گویند با اعمال شخصی و سیاسی آن‌ها متفاوت است. اکنون زمان مناسبی است تا مردان مخالفت خودشان را به تجاوز و دست‌درازی نشان دهند. الان همچنین زمان مناسبی است که انگشت اشاره خود را به سمت مردهای دیگر بگیرند و از خودشان غافل شوند.

جاستین ترودو خودش موضوع یک فاجعه است. او در جریان جشنواره خیریه سال 2000، به یک زن خبرنگار دست‌درازی کرد. در آن زمان او به خاطر رفتار نامناسبش عذرخواهی کرد؛ اما در حال حاضر، برخورد او متفاوت است. ترودو مدعی می‌شود که «هیچ برخورد منفی‌ای» در جریان این جشنواره خیریه به یاد نمی‌آورد.

حقیقت این است که اکثر مردان رفتارهای نامناسبی دارند که باعث ناراحتی زنان می‌شود. بسیار راحت است که مثل ترودو و خیلی‌های دیگر خواهان حقوق برابر بین زنان و مردان شویم و حتی راحت‌تر از آن این است که اعلام کنیم فمینیست هستیم و امتیاز اجتماعی و سیاسی به دست بیاوریم.

آنچه سخت به نظر می‌رسد این است که فمینیسم را عملی سیاسی بدانیم و به آزادی زنان بدون توجه به پیامدهای آن پایبند باشیم. در شرایط دشوار، ترودو و بسیاری از مردان دیگر سکوت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها