کد خبر: 219480
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۸:۴۵:۰۰
| |

سرپرست آب منطقه ای خراسان رضوی:

نمایندگان مجلس به موضوع بحران آب ورود جدی داشته باشند

سرپرست آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس باید به شکل جدی به موضوع بحران آب ورود کنند.

نمایندگان مجلس به موضوع بحران آب ورود جدی داشته باشند
کد خبر: 219480
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد علایی سرپرست آب منطقه ای خراسان رضوی ظهر یکشنبه در نشست کمیته انسجام بخشی روابط عمومی صنعت آب و برق خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اظهارکرد: وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه ای نتوانستند مسئله آب را به گونه ای تبیین کنند که نمایندگان مجلس در مورد آب ورود کنند.

وی افزود:در دشت های خراسان رضوی دچار ورشکستگی شدید آبی هستیم یعنی مصارف ما بیش از منابع و ورودی ها به آبخوان ها است و در دشت های ممنوعه یک قطره آب جدید تخصیص نخواهیم داد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اظهارکرد: مشکل اصلی کمبود منابع مالی نیست بلکه نبود سرمایه های اجتماعی است. در همین راستا در تلاش برای احیای نقش تشکل های مردمی و کشاورزی هستیم. همچنین در راستای شفافیت عملکرد و اعتمادسازی از امروز اطلاعات هر پروانه بهره برداری و همچنین گزارش لحظه ای فعالیت دستگاه های حفاری چاه در سایت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی منتشر می شود.

وی افزود: منابع آب تجدیدپذیر استان طی چهل سال گذشته 1.5 تا 2 میلیارد کاهش یافته است. میزان بارش در این مدت سالی 1.1 میلی متر افت کرده است. از سوی دیگر میزان برداشت و آلایندگی ها به شدت افزایش پیدا کرده است. این موارد مشکلات اساسی در مدیریت منابع آب پدید می آورد.

وی عنوان کرد: تشکل های مردمی و کشاورزان در دشت های مختلف استان گلایه دارند که دستگاه ها به وظایف قانونی خود عمل نکرده اند ما حرف مردم را گوش نداده ایم و آن ها را به میدان نیاورده ایم در صورتی که باید مسئله آب تبدیل به مسئله 80 میلیون ایرانی شود .دستیابی به این مهم نیازمند راستگویی، شفافیت عملکرد، صداقت و حرمت قائل شدن برای مردم است.

علایی تصریح کرد: برخی ضعف هادر مدیریت آب کشور باعث شده تا فضای رسانه ای خارج از کشور این چالش ها را تبدیل به تهدید امنیتی کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها