آمادگی کویت به منظور کمک به عراق برای حل مشکلات کنونی

میر کویت طی گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق، آمادگی کشورش را برای کمک به بغداد جهت عبور از پیامدهای تظاهرات اعتراض‌آمیز کنونی در مناطق جنوبی این کشور اعلام کرد.

آمادگی کویت به منظور کمک به عراق برای حل مشکلات کنونی
کد خبر: 219506
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در تماس تلفنی خود با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در خصوص اعتراضات کنونی در عراق و پیامدهای آن رایزنی کرد.

امیر کویت بر آمادگی کشورش برای ارائه انواع کمک‌های ممکن به عراق جهت عبور از پیامدهای این حادثه تأکید و ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح بر عراق حاکم شود و ملت عراق برای وحدت، همبستگی و یکپارچه کردن تمامی تلاش‌ها جهت منافع ملی کشورشان تلاش کند تا کشور عراق بتواند این شرایط را پشت سر بگذارد.

العبادی نیز در این گفتگو، درباره وضعیت امنیت کنونی در برخی استان‌های عراق به امیر کویت اطمینان‌خاطر داد.

استان‌های جنوبی عراق از یکشنبه گذشته شاهد اعتراضات علیه اوضاع نابسامان اقتصادی، خدمت‌رسانی شهری و قطعی مکرر آب و برق، فساد اداری و بیکاری جوانان است که این اعتراضات بر اساس گزارش رسانه ای ، تاکنون به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن دهها تن از جمله 31 نیروی امنیتی منجر شده است.

دولت بغداد برای فرونشاندن این اعتراضات چندین مسأله را در محور تلاش‌های خود قرار داده است از جمله اختصاص 3.5 تریلیون دینار به استان بصره و نیز اختصاص بودجه لازم برای نمک‌زدایی آب، پاکسازی کانال و شبکه‌های آبی و تامین خدمات بهداشتی در مناطق جنوبی.

نخست‌وزیر عراق همچنین روز گذشته به نیروهای امنیتی دستور داد به سمت تظاهرات‌کنندگانی که به اوضاع نابسامان خدمات‌دهی و بیکاری جوانان معترض هستند، تیراندازی نکنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها