بازگشایی سفارت اریتره در آدیس آبابا

اریتره امروز دوشنبه سفارتش را در اتیوپی بازگشایی کرد و این نشانه‌ دیگری از آب شدن یخ روابط میان دو کشور است که یک هفته پیش به دو دهه بن‌بست نظامی بر سر یک جنگ مرزی که جان ده‌ها هزار تن را گرفت، پایان دادند.

بازگشایی سفارت اریتره در آدیس آبابا
کد خبر: 219614
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی و اسیاس افورقی، رئیس‌جمهوری اریتره طی مراسم مختصری این سفارتخانه را در آدیس آبابا بازگشایی کردند. یک هفته پیش، رهبران اریتره و اتیوپی پایان "حالت جنگی" را اعلام کردند.

این تجدید روابط حسنه می‌تواند به اتیوپی به عنوان بزرگترین اقتصاد در شرق آفریقا کمک کند تا به بنادر اریتره دسترسی پیدا کند. روابط بهتر می‌تواند به اریتره در غلبه بر چندین دهه انزوای مرتبط کمک کند. رهبران دو کشور امروز به صورت مشترک پرچم این سفارتخانه‌ را بالا بردند.

وزیر اطلاع رسانی اریتره از این تحول به عنوان "یک نقطه عطف دیگر در روابط ویژه دو کشور برای برقراری صلح و دوستی" یاد کرد. اریتره رسما در سال 1993 از اتیوپی جدا شد که این به دنبال نبردی طولانی برای استقلال روی داد اما دو طرف سال 1998 یک جنگی مرزی داشتند که جان دست‌کم 80 هزار تن را گرفت. یک توافق صلح دو سال بعد از آن به امضا رسید اما اتیوپی در آن زمان از اجرای آن سر باز زد و خواستار مذاکرات بیشتر شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها