کد خبر: 219620
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۵۸:۰۰
| |

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان بیان کرد:

برق سیستان و بلوچستان برای کمک به شبکه ملی قطع می‎شود

با وجود توانایی سیستان و بلوچستان در تولید و توزیع برق مورد نیاز مردم خاموشی‌های اخیر به دستور دیسپاچینگ ملی برای کاهش تولید و مصرف در کشور انجام می‌شود.

برق سیستان و بلوچستان برای کمک به شبکه ملی قطع می‎شود
کد خبر: 219620
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| از ابتدای شروع فصل تابستان به دلیل استفاده بیش از اندازه از وسایل سرمایشی پیک مصرف نسبت به فصل‌های دیگر بیشتر و قطعی مکرر برق در چند وقت اخیر در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان تبدیل به یک چالش شده است. همه افراد از اهمیت وجود برق در زندگی خود آگاه هستند چون بسیاری از فعالیت‌ها به برق وابسته است و قطعی چند دقیقه برق بسیاری از کارهای روزانه را دچار اختلال می‌کند.

با وجود اینکه قطعی‌های برق نسبت به سال های گذشته روند رو به بهبودی داشته اما هنوز هم هرچند وقت یکبار شاهد خاموشی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان هستیم که جلوگیری از هر نوع مشکلی در این رابطه نیازمند اطلاع رسانی زمانبدی قطع برق از سوی مسئولان اداره برق است.

سیستان و بلوچستان برای تولید و توزیع برق مشکل ندارد

مریم بندایی مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اعلام ساعات خاموشی از قبل به مردم اظهار داشت: برنامه ای که قرار باشد مردم را گمراه کند بی فایده است به همین دلیل برنامه ریزی‌ برای رسیدن به منطق درست اعلام ساعات خاموشی در سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود.

مریم بندایی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم به شرکت برق این ایراد را وارد کرده اند که در تهران ساعات خاموشی از قبل اعلام می‌شود اما باید گفت که انحراف اعلام ساعات خاموشی در تهران صد درصد است به همین دلیل ما به دنبال برنامه ای هستیم که حداقل 80 درصد عملیاتی باشد البته این امر در صورتی محقق می‌شود که یک مدت روی آن کار شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم از شنبه آینده بتوانیم ساعات خاموشی در مناطق مختلف استان را روی سایت شرکت توزیع برق بگذاریم عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان و مقدار سهمیه برق متغیر است به همین دلیل برنامه ریزی کردن برای این کار راحت نیست.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمانی که از دیسپاچینگ ملی تماس می‌گیرند و در همان لحظه دستور خاموشی به یک مقدار مشخص می‌دهند رسانه ای کردن آن مشکل است و اگر ما از قبل برای ساعتی مشخص اعلام کرده باشیم که خاموشی اتفاق می افتد و دستوری دریافت نکنیم بازهم نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت چون ممکن است بسیاری از افراد فعالیت‌های خود را به دلیل اطلاع رسانی نادرست متوقف کنند و اصلا در آن زمان خاموشی اعمال نشود.

بندایی افزود: درحال حاضر کل تولید کشور پایین آمده و چون استان ما هم به شبکه سراسری متصل است یک سری پرامترهای پایداری شبکه سبب می‌شود ماهم با کاهش مصرف برق به کاهش تولید آن در کشور کمک کنیم خوشبختانه در سیستان و بلوچستان برای تولید و توزیع برق مشکلی نداریم و پیک را هم گذرانده ایم.

قطع برق برخی مناطق شهر هر روز اتفاق می‌افتد

محمد بیکی یکی از ساکنین خیابان باقری در زاهدان با گلایه از قطعی مکرر برق در این منطقه اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید هوا در این روزها قطع مکرر برق بسیاری از افراد را کلافه کرده است.

وی با بیان اینکه بارها در اخبار شنیده شده که قطع برق منطقه بندی دارد، افزود: حدود چهار روز است که هر روز برق خانه‌هایمان قطع می‌شود که ظاهرا خیابان باقری جز مناطقی است که در منطقه بندی هر روزه برای خاموشی قرار گرفته است.

بیکی عنوان کرد: هرماه قبض های چندده هزارتومانی پرداخت می‌کنیم که انتظار داریم حداقل ساعت خاموشی از قبل اطلاع داده شود چون افت ولتاژ برق موجب شده تا بسیاری از لوازم برقی ساکنین منطقه دچار مشکل شود.

خاموشی برای حاشیه نشین‌ها عادی شده است

یکی ساکنین خیابان بعثت زاهدان هم اظهار داشت: بزرگترین مشکل ساکنین بعثت زاهدان تاریکی معابر و قعطی مکرر برق در گرمای شدید هوای زاهدان است البته خاموشی برای حاشیه نشین‌ها عادی شده نمی توان انتظار داشت در این گرمای شدید مردم به سادگی بدون برق بتوانندزندگی کنند اما گاهی خاموشی در این منطقه چند ساعت به طول می‌انجامد که مجبوریم بیشتر کارهایمان را بدون برق انجام دهیم.

امان الله بلوچی با گلایه از افت ولتاژ برق در ساعات پایانی شب، گفت: افت ولتاژ و نوسانات ناشی از کمبود ولتاژ برق به یکی از عادات روزانه ما تبدیل شده است متاسفانه اکثر اوقات در اوج گرمای ظهر که بیشترین نیاز به برق را داریم برق قطع می‌شود که اگر در خانه ای فرد مریض و یا بچه کوچکی باشد این قطعی برق بیشتر آزارمان می‌دهد.

اعتراض عجیب یک نانوا به قطع برق در خاش

22تیرماه جاری بود که یک نانوا در خاش در اعتراض به قطع مکرر برق خمیر های خود را جلوی اداره برق این شهرستان پهن کرد.

این نانوا درگفت و گو با خبرنگاراران گفت: قطع برق در این شهرستان بارها افراد را دچار ضرر کرده که هر بار از این موضوع گذشتیم اما روز جمعه نزدیک پخت نان‌هایمان برق قطع شد و هرچه منتظر ماندیم خبری از وصل جریان آن نشد بعد از گذشت یک و نیم ساعت از این ماجرا خمیرنان ها ترش و غیر قابل استفاده بود.

وی با بیان اینکه مسئولان برق بدون اطلاع جریان برق را هرچند روز یکبار قطع می‌کنند افزود: روز جمعه از شدت عصبانیت خمیرهای فاسد شده، را درب اداره برق خاش پهن کردم شاید این اقدام مسئولان را به خود بیاورد تا قبل از قطع برق به فکر کسانی که تمام دارایی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود باشند.

خواهان اطلاع رسانی دقیق زمان قطع برق هستیم

یکی از نانواهای خیابان رجایی زاهدان هم به خبرنگار ما گفت: در این شرایط و اوضاع نامناسب اقتصادی ظاهرا شرکت های توزیع برق و شرکت آب و فاضلاب بیشترین ضرر را به کسبه و مردم وارد کرده اند. من به عنوان یک نانوا در این یک ماه اخیر بیشترین زیان را متحمل شده ام با این حال انگار مسئولان قصد ندارند با این حجم از شکایت و گلایه موضوع خاموشی مناطق را از قبل اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در حالت عادی نانواها با هر یک ساعت قطعی برق نزدیک به 200هزار تومان دچار زیان می‌شوند عنوان کرد: زمانی که این قطعی بدون اطلاع باشد این مبلغ به دو برابر یا بیشتر خواهد رسید چه کسی جواب گوی این زیان هایی که به مردم رسیده خواهد بود؟مگر ما از آنها انتظار معجزه را داریم که در توانشان نیست؟ ما فقط خواهان اطلاع رسانی دقیق زمان قطع برق هستیم تا حداقل خمیری که آماده می‌کنیم روی دستمان نماند.

با توجه به اینکه تصمیم برای مدیریت مصرف برق مسئولان به سمت خاموشی‌ها رفته اند امیدواریم از این به بعد برای جلوگیری از هر نوع مشکلی برای شهروندان پیش از بروز خاموشی‌های چندساعته، زمان‌بندی قطعی‌های برق اطلاع داده شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها