کد خبر: 219667
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

استاندار همدان:

مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد، گفت: اگر در شرایط فعلی تغییری در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شود، آسیب جدی به حوزه اشتغال وارد می‌شود.

مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد
کد خبر: 219667
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدناصر نیک‌بخت استاندار همدان دوشنبه 25 تیر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: مجلس خیز برداشته چند وزیر را بالا و پایین کند که خواهش می‌کنیم درباره دکتر ربیعی اینگونه نباشد چرا که تمام بافته‌های ما رشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر کوچکترین آسیبی به وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی وارد شود نه تنها اشتغال موجود آسیب می‌بیند، بلکه کل اشتغال فراموش می‌شود.

نیک‌بخت با تأکید بر اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبلا هم به استان همدان سفر داشته است، افزود: این تصور ایجاد نشود که وزیر تعاون زمانی‌که مشکل ایجاد می‌شود به استان‌ها سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها توسط مجلس تصویب می‌شد خیلی از مشکلات کشور حل می‌شد اما متأسفانه این لایحه زمانی به مجلس رفت که مجلس گارد گرفته بود.

استاندار همدان از جذب کامل اسناد خزانه استان خبر داد و گفت: کل اسناد خزانه استان برای سال 97 جذب شد و 70 میلیارد تومان به استان بازگشت.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان، ادامه داد: تعهد ایجاد 30 هزار شغل در سال 96 را داده‌ایم که تا کنون 28 هزار و 300 شغل در استان ایجاد شده است.

نیک‌بخت با بیان اینکه اجرای نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی در استان آغاز شده است، تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی در استان همدان با 7 مگاوات آغاز شد و 500 مگاوات ظرفیت‌سنجی شده و 60 مگاوات نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف آب نخستین و تنها استانی است که توانسته از پساب فاضلاب استفاده کند، خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح با استفاده از پساب فاضلاب با 100 درصد ظرفیت خود 1000 مگاوات برق تولید می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه میانگین آبیاری تحت فشار در کشور 42 درصد است، گفت: در استان همدان 85 درصد اراضی مستعد معادل 146 هزار هکتار زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار دارد.

پرداخت 1230 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌‌‌زا در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز از پرداخت 1230 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در این استان خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری 1230میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و 1170 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شده است.

احمد توصیفیان با بیان اینکه استان همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر رتبه اول و سوم کشور را داراست، تصریح کرد: سهمیه اشتغال روستایی استان 261 میلیارد تومان بوده که 80 طرح به مبلغ 71 میلیارد تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

وی با اشاره به جذب 60 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در همدان، ادامه داد: 5 طرح کارگروه ملی به ارزش 67 میلیارد تومان درحال عقد قرارداد است که در مجموع 138 میلیارد تومان درحال عقد قرارداد است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: 111 میلیارد تومان برای دستگاه‌های حمایتی پیش‌بینی شده و 230 میلیارد تومان طرح زیر 6 میلیارد تومان در دست بررسی بانک‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: علاوه بر تحقق اشتغال در سال 96 تا تیرماه امسال 30 هزار شغل پیش‌بینی شده نیز محقق شد به طوریکه تا تیرماه 28 هزار و 350 شغل جدید در استان ثبت شده است.

فرماندار شهرستان رزن نیز با بیان اینکه نرخ بیکاری رزن 8.2 درصد است، گفت: مزیت‌های نسبی شهرستان رزن در تعریف رسته‌های اشتغال روستایی مغفول مانده و دست ما را در تسهیلات استغال بسته است.

رضا سلامتی با بیان اینکه 76 درصد جمعیت شهرستان رزن روستایی است که زمینه خوبی برای اشتغال پایدار روستایی است، تصریح کرد: شهرستان رزن رتبه دوم تولید گندم استان و رتبه اول تولید رازیانه کشور را به خود اختصاص داده است.

وی مهمترین مزیت شهرستان رزن را پیشینه فرهنگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: پیشینه فرهنگی و مردم فرهنگ‌دوست رزن تأثیر زیادی در پیروزی انقلاب و تداوم آن داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها