بیشترین قاچاق چوب در کدام مناطق است؟

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تدوین طرح‌های جنگل‌داری بر مبنای پایداری جنگل در کشور خبر داد و بیشترین قاچاق چوب را در استان‌های سمنان، اردبیل و قزوین عنوان کرد.

بیشترین قاچاق چوب در کدام مناطق است؟
کد خبر: 219687
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۶:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی نوبخت در نشست خبری به مناسبت روز جنگل‌بان با اشاره به اینکه در جنگل های شمال بیش از سه میلیارد مترمکعب آب ذخیره می شود، اظهار کرد: این میزان بیش از ظرفیت سد کارون و دز خواهد بود و این امر تامین کننده آب مورد نیاز ساکنان قسمت شمالی و جنوبی البرز است. وی با بیان اینکه 13 اقلیم در جهان وجود دارد که 11 اقلیم آن در ایران موجود است، تصریح کرد: اختلاف حرارتی بین گرم‌ترین و سردترین نقطه در ایران حدود 40 درجه است و پنج منطقه رویشی در سه ناحیه وجود دارد که منطقه هیرکانی با دو میلیون و 400 هزار هکتار و تاج پوشش 10 درصد به عنوان قدیمی ترین جنگل های جهان در ایران واقع شده است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مادر جنگل های پهن برگ جهان در ایران وجود دارد، گفت: 60 هزار هکتار از جنگل های هیرکانی در آذربایجان روسیه واقع شده است.

نوبخت با اشاره به تغییر اقلیم نیز خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم زمانی به وجود می آید که نوسانات اقلیمی داشته باشیم و این نوسانات باعث از بین رفتن برخی گونه های گیاهی و جانوری می شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در ایران و کشورهای مرتبط، بین جنگل ها سالانه 2500 مترمکعب آب ذخیره و آزادسازی می شود.

نوبخت با بیان اینکه 40 درصد آب کشور در حوزه زاگرس تامین می شود، افزود: هر هکتار جنگل اکسیژن مورد نیاز 10 نفر و جنگل های شمال اکسیژن مورد نیاز بیش از 20 میلیون نفر را تامین می کنند.

وی همچنین با اشاره به قطع درختان تصریح کرد: تا پایان سال گذشته بهره برداری از جنگل ها ممنوع بوده و هیچگونه مجوز قطعی صادر نشده است و بیشترین قاچاق چوب در استان های سمنان، اردبیل و قزوین انجام می شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: پس از گذشت 50 سال بحث بهره‌برداری از جنگل، امروز در حال تدوین طرح‌های جنگل‌داری بر مبنای پایداری جنگل هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها