علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی مطرح کرد

ضرورت انعکاس صدای واحد از درون حاکمیت

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی لزوم انسجام در کشور نوشت: صحبت شفاف با مردم از جمله مسائلی است که انتظار جامعه از دولتمردان است. هر مقداری که مردم بیشتر مطالب را دانسته و در جریان امور باشند به همان اندازه کار دولت راحت است و با تدبیر مناسب می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

ضرورت انعکاس صدای واحد از درون حاکمیت
کد خبر: 219729
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: همه ما می‌دانیم به دلیل برخی رفتار‌های ناعادلانه، انسجامی بین مخالفین و دشمنان ایران و نظام شکل گرفته است. مخالفین به دنبال آن هستند که ایران در منطقه مهمی به نام خاورمیانه به کشوری ضعیف تبدیل شود، بنابراین امروز موضوع دولت بحثی فراجناحی است به همین جهت تمام دلسوزان کشور و نظام فارغ از تعلقات جناحی‌شان بیش از همیشه باید به فکر تحکیم وحدت و اتحاد باشند.

کشور ما در طول 40 سال گذشته بحران‌های زیادی را سپری کرده اما در هیچ زمانی تا این اندازه مجموعه‌ای از بحران‌ها و فشار‌های بین‌المللی در کنار یکدیگر علیه کشور تجمیع نشده بود. مقام معظم رهبری با اشرافی که نسبت به مشکلات دارند، تلاش دارند تا انسجام ویژه‌ای در درون مجموعه نظام شکل بگیرد. در هفته‌های گذشته نیز شاهد تغییر رفتار از سوی منتقدین و مخالفین دولت بودیم که این تغییر محصول تدبیر مقام معظم رهبری است. صحبت شفاف با مردم از جمله مسائلی است که انتظار جامعه از دولتمردان است. هر مقداری که مردم بیشتر مطالب را دانسته و در جریان امور باشند به همان اندازه کار دولت راحت است و با تدبیر مناسب می‌توان بر مشکلات فائق آمد. مقام معظم رهبری هم خیلی روشن حمایت خود از دولت منتخب مردم را اعلام کرده‌اند.

این مهم به ویژه برای کسانی که از کوچک‌ترین فرصت‌ها علیه دولت استفاده می‌کنند، حامل پیام مهمی است. همگان می‌دانند که مشکلات امروز کشور محصول عملکرد دولت روحانی نیست بلکه بخش عمده این مشکلات مربوط به عملکرد دولت‌های گذشته است. اظهارات مهم مقام معظم رهبری برای کسانی که تلاش دارند با سوءاستفاده از شرایط امروز کشور با دولت تسویه حساب سیاسی کنند، فصل‌الخطاب است. آنچه این روز‌ها به دولت کمک می‌کند پشتیبانی ملت است.

مردم در شرایطی می‌توانند از دولت پشتیبانی کنند که بدانند کشور در چه شرایطی قرار دارد. بهترین راه مقابله با دشمن خارجی انعکاس صدایی واحد از درون کشور است. ما باید ضمن حفظ اقتدار کشور، مصالح کلان را نیز در نظر داشته باشیم تا بتوانیم در شرایط پیچیده کنونی کشور را به سمت درستی هدایت کنیم. اظهارات رییس‌جمهور در سفر‌های خارجی اخیر ناظر به آن است که باید در داخل یک انسجام ملی شکل گیرد اما نباید فراموش کرد که در عین استحکام مواضع، ما باید متناسب با پیچیدگی‌های شرایط امروز جامعه جهانی حرکت کرده و تلاش داشته باشیم تا صف مخالفان ایران و نظام را کوتاه و کوتاه‌تر کنیم. دشمنان تلاش دارند با ایجاد موج ایران‌هراسی، کشور ما را منزوی کنند اما ما باید با حساسیت‌زدایی، مواضع مشترک با کشور‌های هم‌پیمان خود را حفظ کنیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها