کد خبر: 219754
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۹:۰۰
| |

یک استاد دانشگاه:

اقتصاددانان بزرگی در تیم دولت هستند/ مشکلات اقتصادی به نسبت دولت احمدی‌نژاد کاهش یافته است

مهدی تقوی اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: کسانی که از شرایط کنونی ناراضی هستند باید توجه کنند که مشکلات اقتصادی کشور به نسبت دولت احمدی نژاد کاهش یافته است و به جرات می‌توان گفت، این دولت فاصله زیادی با دولت پیشین دارد. این دولت توانست رشد اقتصادی منفی را مثبت کند و تورم را از 40 درصد به زیر 10 درصد برساند.

اقتصاددانان بزرگی در تیم دولت هستند/ مشکلات اقتصادی به نسبت دولت احمدی‌نژاد کاهش یافته است
کد خبر: 219754
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی تقوی( اقتصاددان و استاد دانشگاه) در مورد برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر ترمیم تیم اقتصادی دولت گفت: شاید برخی از مدیران تیم اقتصادی به نوعی اقتصاددان نباشند اما از مشاوران اقتصادی استفاده می‌کنند که جزو اقتصاددان بزرگ کشور هستند و می‌توان از نظریات آن‌ها در زمینه سیاست‌گذاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای نمونه با اینکه دکتر سیف اقتصاددان نیست و یک مدیر محسوب می‌شود اما از دکتر کمیجانی به عنوان قائم مقام در بانک مرکزی استفاده می‌کند که در سیاست گذاری‌های پولی می‌تواند کمک‌رسان دولت باشد.

تقوی تصریح کرد: علاوه بر وجود کمیجانی می‌توان به نهاوندیان اشاره کرد که اقتصاددان بزرگ است و می‌تواند یاری رسان دولت باشد.اگر قرار به ترمیم تیم اقتصادی است، دولت می‌تواند کمیجانی را از بانک مرکزی به وزارت اقتصاد انتقال دهد یا از نهاوندیان به عنوان وزیر اقتصاد استفاده کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: کسانی که از شرایط کنونی ناراضی هستند باید توجه کنند که مشکلات اقتصادی کشور به نسبت دولت احمدی نژاد کاهش یافته است و به جرات می‌توان گفت، این دولت فاصله زیادی با دولت پیشین دارد. این دولت توانست رشد اقتصادی منفی را مثبت کند و تورم را از 40 درصد به زیر 10 درصد برساند.

تقوی ادامه داد: در دولت پیشین با اینکه حقوق‌ها را 20 درصد افزایش می‌دادند اما با تورم 40 درصدی علاوه بر خنثی کردن تاثیر آن، به نوعی مردم از جیب هم پرداخت می‌کردند.

وی با تاکید بر نقش اقتصاددان در اجرای صحیح سیاست‌های اقتصادی گفت: اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها در دولت پیشین که یک اشتباه بزرگ بود یا سیاست‌های تعدیل اقتصادی دوران سازندگی که تورم را به 49 درصدی رساند، نشان دادند در صورت استفاده از نظرات اقتصاددان بزرگ شاید تبعات آن کاهش می‌یافت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها