رئیس جهاد کشاورزی ‌جهرم:

پرونده تغییر کاربری‌های غیرمجاز جهرم روی میز دادگاه

رئیس جهاد کشاورزی ‌جهرم گفت: طی یک ماه گذشته 23 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی توسط اکیپ ویژه‌ی گشت 131 شناسایی شد، که در مجموع‌ هفت هزار و 10 مترمربع از اراضی را در بر می‌گیرد.

پرونده تغییر کاربری‌های غیرمجاز جهرم روی میز دادگاه
کد خبر: 219851
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌محمدرضا شهابی رئیس جهاد کشاورزی ‌جهرم افزود: 13مورد از این تغییر کاربر‌ی‌‌ها مربوط به باغ شهری های غیرمجاز بوده و از ادامه عملیات 8 مورد از تخلفات با اخطار کارشناسان جهاد کشاورزی جلوگیری به عمل آمد. همچنین 15 مورد دیگر نیز به تنظیم صورت‌جلسه تخلف و طرح در مراجع قضایی انجامید.

وی درباره‌ی توسعه‌ی بی‌رویه‌ و غیرقانونی باغ شهرها در جهرم هشدار داد و تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قالب باغ شهری ممنوع و با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی جهرم در بخشی دیگر از سخنان خود به میزان سطح اراضی زیر کشت جهرم اشاره کرد و گفت: در شهرستان جهرم، 70 هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی است که برای 50 هزار نفر به صورت مستقیم و 50 هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

شهابی افزود: شهرستان جهرم با تولید یک میلیون تن محصول باغی و‌ 850 هزار تن مرکبات مقام اول استان در این دو زمینه را دارد.

شهابی ادامه داد:همچنین شهرستان جهرم با تولید 435 تن ماهی گرمابی ‌و 52 هزار تن خرما مقام اول استان را در این حوزه‌ها به خود اختصاص داده است.

وی احیا و مرمت قنوات، توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی به 400 هکتار، تغییر 4 هزارهکتاری الگوی کشت از گیاهان پر مصرف آب به گیاهان کم‌مصرف و کشت 201 هکتاری چغندر قند پاییزه از جمله اقدامات انجام شده با هدف مقابله با بحران آب در جهرم معرفی کرد.

رئیس جهاد کشاورزی جهرم تصریح کرد: توسعه‌ی محصولات گلخانه‌ای به بیش از 41هکتار، توسعه کشت در اراضی شیب‌دار به وسعت 370هکتار، افزایش کارگاه پرورش قارچ به260واحد، ایجاد 185واحد صنایع کشاورزی، مبارزه با سن گندم در بیش از یک‌هزار هکتار از دیگر اقدامات انجام‌شده در بخش کشاورزی در جهرم است.

شهابی همچنین تصریح کرد:55 فروشگاه کود و سم با هدف جلوگیری از تخلفات در جهرم ساماندهی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها