کد خبر: 219858
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۸:۰۰
| |

‌مدیرکل منابع طبیعی استان فارس اعلام کرد:

مهار آتش کوه‌ خرقه‌ فیروزآباد پس از سه روز/ وسعت خسارت هنوز مشخص نیست

‌مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: حریق ارتفاعات خرقه‌ی شهرستان فیروزآباد بعد از سه روز ظهر روز دوشنبه 25 تیرماه به شکل کامل مهار شد.

مهار آتش کوه‌ خرقه‌ فیروزآباد پس از سه روز/ وسعت خسارت هنوز مشخص نیست
کد خبر: 219858
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرزاد بوستانی ‌مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: پس از سه روز و با همکاری نیروهای امدادی تیپ 37 زرهی ارتش، بسیج، جهادکشاورزی، محیط زیست، یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش‌نشانی و افراد و گروه‌های محلی و مردمی، حریق گسترده‌ی ارتفاعات خرقه‌‌ شهرستان فیروزآباد مهار شد.

وی با بیان اینکه حریق در این ارتفاعات به شکل محدود از عصر جمعه و به شکل گسترده‌تر صبح شنبه در ارتفاعات کوه برز واقع در 35 کیلومتری فیروزآباد شروع شد، گفت: وزش شدید باد در ارتفاعات یاد شده، یکی از عوامل مهم در گسترش دامنه‌‌ حریق و مانعی جدی بر سرراه مهار آن بود.

بوستانی تصریح کرد که تیم‌های کارشناسی در حال برآورد مساحت و حجم ریالی خسارت‌های وارده ناشی از این آتش‌سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: منطقه‌ی کوهستانی خرقه‌ی فیروزآباد دارای پوشش جنگی و مرتعی غنی بوده و انواع بنه، بادام کوهی، کیکم، کیالک، ارژن و ... در این محدوده وجود دارد.

بوستانی گفت: در عملیات اطفای حریق ارتفاعات خرقه، از بالگردهای هلال‌احمر، سپاه و هلیکوپتری ایران برای جابه‌جایی نیروها استفاده شد.

به گفته‌ی این مقام مسئول، صعب‌العبور بودن منطقه، خشکیدگی گیاهان علفی و بوته‌های موجود در منطقه، وزش باد و گرمی و حرارت هوا از عوامل موثر در طولانی شدن آتش‌سوزی بود.

بوستانی با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی در سایر مناطق استان فارس خصوصا ارتفاعات و نقاط جنگلی و مرتعی، خاطرنشان کرد: مردم باید در زمان حضور در طبیعت ضمن پرهیز از روشن کردن آتش بدون رعایت اقدامات ایمنی لازم، از رها کردن آتش ایجاد شده و پرتاب ته سیگار روشن، زغال و قرار دادن اشیاء و مواد قابل اشتعال در معرض آفتاب، خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس خاطرنشان کرد که در شهرستان فیروزآباد بالغ بر 334 هزار هکتار عرصه‌‌ جنگلی وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها