کد خبر: 219892
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۳:۳۸:۰۰
| |

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

اعزام بیش از 84 هزار حاجی به سرزمین وحی از فردا /تمامی نقاط ضعف فرودگاه‌های کشور برطرف شد

حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:بیش از 84 هزار حاجی از 19 فرودگاه کشور عازم سرزمین وحی می‌شوند.

اعزام بیش از 84 هزار حاجی به سرزمین وحی از فردا /تمامی نقاط ضعف فرودگاه‌های کشور برطرف شد
کد خبر: 219892
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ؛ با بیان اینکه 84 هزار حاجی از 19 فرودگاه کشور عازم سرزمین وحی می‌شوند ،گفت: حجاج امسال از طریق دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و هواپیمایی سعودی به مکه و مدینه اعزام می‌شوند.بعبارتی 50 درصد از پروازهای حج از طریق شرکت ایران ایر و 50 درصد از پروازها از طریق هواپیمایی سعودی اعزام می‌شوند.

اسفندیاری تصریح کرد: فرودگاه‌های اصفهان، اهواز، شیراز، کرمان، یزد، بیرجند، همدان و بندرعباس توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و فرودگاه‌های مشهد، گرگان، ساری، تبریز، زاهدان، کرمانشاه، زنجان و رشت از طریق هواپیمایی سعودی اعزام می‌شوند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: هر دو شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی پرواز دارند.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه پرواز حجاج فردا 5 صبح روز چهارشنبه از فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد. تصریح کرد:اولین پرواز رفت حجاج فردا از فرودگاه‌های اهواز، بوشهر، امام خمینی و مشهد انجام می شود.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اعزام آخرین پرواز حجاج 26 مرداد ماه انجام می‌شود ،گفت: عملیات پروازی حج28 روز است و اولین روز خروج حجاج از مکه تاریخ سوم مهر ماه به مقصد بوشهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جلسات آمادگی پرواز حجاج از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود ،تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به حجاج ،امسال به صورت مستمر با مدیران فرودگاه‌های استان‌های مختلف جلسات برگزار کرده ایم.

اسفندیاری بیان کرد: فرودگاه‌ها باید آمادگی کامل برای اعزام حجاج داشته باشند. تمام سعی خود را می‌کنیم که سرویس و خدمات خوبی به حجاج ارائه دهیم.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: بعد از ایام عید فطر اولین جلسه هماهنگی با مدیران فرودگاه برگزار و تذکرات لازم به آن‌ها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تمامی نقاط ضعف و قدرت پرواز حجاج در سال‌های گذشته بررسی شد و برای امسال سعی کردیم تمامی نقاط ضعف را در فرودگاه‌ها برطرف کنیم.

اسفندیاری یادآور شد: سال گذشته متأسفانه به دلیل مشکلاتی که برای پذیرش حجاج در عربستان بوجود آمد برخی از پروازها با مشکلاتی روبه‌رو شد.از اینرو شرکت های هواپیمایی امسال قول داده‌اند که برنامه پروازی منظم و مشخصی را برای حجاج داشته باشند و با کمترین تأخیر این پروازها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرودگاه‌ها مجهز به جایگاهی برای استقبال حجاج شده‌اند افزود: حجاج و همراهان آن‌ها در فرودگاه نگران جای پارک خودرو نباشند. فرودگاه‌های کشور به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی در مسیر فرودگاه‌ها مجهز به پارکینگ‌های اتوماتیک شده اند . در این بین تمامی دستگاه‌های مسئول و شهرداری‌ها همکاری‌های لازم را انجام داده اند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: امسال بر مبنای ASQ ،نظارت و رتبه‌بندی فرودگاه‌ها بر اساس کیفیت عملکرد در عملیات حج انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها