کد خبر: 219895
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۳:۴۴:۰۰
| |

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

سد گتوند، نقشی در شوری آب کارون ندارد

میزان شوری آب رها شده از سد گتوند طی تیرماه در حد استانداردهای تکلیف شده بوده، حال آنکه میزان شوری آب«رودخانه دز» از پای سد دز تا هنگام ورود به کارون به بیش از 3 هزار واحد افزایش می‌یابد.

سد گتوند، نقشی در شوری آب کارون ندارد
کد خبر: 219895
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز مرادی، سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه آب رها شده توسط سد گتوند، به فاصله مکانی اندکی توسط ایستگاه های هیدرومتری به لحاظ کیفیت مورد پایش دایم قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس داده‌های حاصل از این دستگاه ها، کیفیت آب عبوری از سطح مقطع این سد، به نسبت زمان های پیش از آبگیری سد، شاهد بهبود و پایداری است، به گونه ای که تقریبا تمامی اراضی مشروب از سد گتوند، از جمله کشتزارهای گیاهان حساس به کیفیت آب، شاهد رشد و بعضا جهش در میزان تولید و افزایش شاخص عملکرد در واحد سطح بوده‌اند.

وی تصریح کرد: میانگین میزان هدایت الکتریکی آب رها شده توسط سد گتوند طی ماه های گذشته در حد استانداردهای تکلیف شده بوده، حال آنکه همین شاخص که بیانگر میزان شوری و آلودگی آب است، در فاصله رها شدن از دریچه های این سد تا رسیدن به آبادان و خرمشهر، حدودا 12 برابر شده و از مرز 10 هزار واحد گذر می کند. میزان شوری آب رها شده از سد گتوند طی تیرماه در حد استانداردهای تکلیف شده بوده،حال آنکه میزان شوری آب«رودخانه دز»از پای سد دز تا هنگام ورود به کارون به بیش از 3 هزار واحد افزایش می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اولین اراضی کشاورزی که آب سد گتوند را دریافت می کنند، محصولات زراعی با حساسیت بالا به شوری آب، کشت می شود، افزود: شایسته است تا با پرهیز از پیش داوری، مبتنی بر داده های حقیقی و عینی به مشکلات ناشی از رودخانه کارون پرداخته شود تا عزم عمومی جهت بهبود شرایط، صرف امور نامرتبط با مشکل نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها