واکنش دادستانی به برگزاری مسابقات مختلط ورزشی در مشهد

دادستان مشهد نسبت به تعطیلی فرهنگسرای عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات مختلط ورزشی واکنش نشان داد.

واکنش دادستانی به برگزاری مسابقات مختلط ورزشی در مشهد
کد خبر: 219900
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی صادقی دادستان مشهد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های زیادی علیه نظام توسط دشمنان خارجی و معاندین داخلی جهت کم‌رنگ‌کردن موضوع عفاف و حجاب صورت گرفته اما با هوشیاری مردم همواره این توطئه‌ها شکست خورده است.

این مقام قضایی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: در مقوله عفاف و حجاب مردم نشان داده‌اند که از برخی از مسئولان و دستگاه‌ها و نهادها جلوتر هستند و اجازه به حاشیه‌بردن فرهنگ عفاف و حجاب را نمی‌دهند و این حق را تا آخرین نفس مطالبه می‌کنند.

دادستان مشهد افزود: در‌ سال‌های اخیر به بهانه‌های مختلف و با اهدافی خاص، اشخاصی دنبال این هستند که قداست و حرمت این شهر مقدس و حریم ملکوتی حرم مطهر رضوی را خدشه‌دار کنند که با هوشیاری مردم متدین این شهر مواجه شدند و دستگاه قضایی هم در راستای دفاع از حقوق عمومی با این حرمت‌شکنی‌ها برخورد کرده و خواهد کرد.

صادقی بیان کرد: در همین راستا و با همکاری پلیس امنیت اخلاقی نسبت به اجرای طرح‌هایی برای برخورد با افرادی که با انجام اعمالی از جمله آلودگی صوتی، بدحجابی، مزاحمت برای نوامیس مردم و ... اقدام می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این طرح‌ها به جای تشکیل پرونده‌های قضایی و اقدامات قهرآمیز صرف به‌سمت باز اجتماعی‌کردن این افراد حرکت کرده‌ایم و این افراد در دوره‌های اخلاقی و اجتماعی شرکت می‌کنند که براساس بررسی‌های کارشناسانه و آماری نتیجه آن بسیار مثبت و اثربخش بوده است.

دادستان مشهد در پاسخ به این سوال که نظر شما در زمینه تعطیلی فرهنگسرای حجاب و عفاف چیست؟ گفت: برابر گزارشات مردمی به دادسرا مطلع شدیم که شهرداری نسبت به تعطیلی فرهنگسرای حجاب در شهر مشهد اقدام کرده و پس از پیگیری موضوع از رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با توجیه اقدام از سوی سازمان مواجه شدیم مبنی بر اینکه موضوع تعطیلی فرهنگسرای عفاف و حجاب برداشت نادرستی از سیاست‌ها و اقدامات این سازمان است و برنامه این سازمان تغییر عنوان فرهنگ‌سرا و تشکیل کارگروهی تخصصی برای عفاف و حجاب است؛ این در حالی است که این سازمان برابر شرح وظایف شهرداری‌ها براساس قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید نسبت به تاسیس فرهنگسرای حجاب برای برگزاری جلسات مرتبط، پرسش و پاسخ در زمینه حجاب و ... اقدام کند.

صادقی عنوان کرد: این موضوع نشانگر اهمیت تشکیل فرهنگسرای حجاب توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است و انتظار مردم از شورای شهر و شهرداری مشهد اجرای قانون و توسعه چنین فرهنگسراهایی در نقاط مختلف شهر مقدس مشهد است نه اینکه تنها فرهنگسرای حجاب به بهانه‌های مختلف تعطیل شود.

دادستان مشهد به اخبار برگزاری مسابقات ورزشی مختلط در برخی سالن‌های ورزشی سطح شهر مشهد نیز واکنش نشان داد و گفت: در‌ چند روز گذشته موضوع برگزاری برنامه‌های ورزشی به صورت مختلط در تعدادی معدود از سالن‌های ورزشی در مشهد نیز مطرح شده است که نشان می‌دهد اداره‌کل ورزش و جوانان هم به وظایف خود در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به ویژه در بخش نظارتی عمل نکرده و متاسفانه باید شاهد دریافت چنین گزارشاتی باشیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها