کد خبر: 219942
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از حواشی لغو سوپرجام؛

استقلال نمی‌تواند برای سازمان لیگ تعیین تکلیف کند/ وزیر ورزش حق دخالت در امور فدراسیون فوتبال را ندارد

سازمان لیگ پرسپولیس را به‌عنوان برنده بازی سوپرجام معرفی کرد تا پرسپولیس برای دومین سال متوالی قهرمان این جام شود.

استقلال نمی‌تواند برای سازمان لیگ تعیین تکلیف کند/ وزیر ورزش حق دخالت در امور فدراسیون فوتبال را ندارد
کد خبر: 219942
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان لیگ پرسپولیس را به‌عنوان برنده بازی سوپرجام معرفی کرد تا پرسپولیس برای دومین سال متوالی قهرمان این جام شود. اما این قهرمانی با حواشی زیادی همراه بود. بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی فوتبال سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد دیدار سوپرجام در تاریخ 29 تیرماه برگزار خواهد شد. هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در آن زمان با این تاریخ موافقت کردند. اما هرچه به زمان برگزاری این دیدار نزدیک‌تر شدیم باشگاه استقلال اعلام کرد در این بازی شرکت نخواهد کرد و از سازمان لیگ می‌خواهد تاریخ این بازی تغییر کند.

سعید فتاحی، مسئول مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد تغییر تاریخ این بازی امکان‌پذیر نیست و استقلال باید در این بازی حاضر شود. استقلالی‌ها اما پای حرف خود ماندند. کاروان استقلال برای برگزاری اردوی خارجی راهی ترکیه شد و پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال زمان پایان اردوی خارجی استقلال را یکم مردادماه اعلام کرد. با اعلام توفیقی معلوم بود که این دیدار در تاریخ 29 تیرماه برگزار نخواهد شد.

روز گذشته بود که خبری مبنی بر لغو سوپر جام و موکول شدن آن به نیم‌فصل مطرح شد. این خبری خوب برای استقلالی‌ها به شمار می‌آمد، چرا که می‌توانستند با خیال راحت‌تری خودشان را برای آغاز فصل جدید فوتبال ایران آماده کنند. البته این اتفاق با موافقت باشگاه پرسپولیس صورت گرفت. اما پرسپولیسی‌ها هم شروطی داشتند که مهم‌ترین آن‌ها انجام بازی بعد از پایان دوران محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و دراختیارداشتن همه بازیکنان ملی‌پوشش بود.

لغو سوپرجام می‌توانست مهم‌ترین چالش برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران باشد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این قول را به کی‌روش داده بودند که او می‌تواند همه بازیکنان ملی‌پوش را در جریان برنامه آماده‌سازی تیم ملی در راه جام ملت‌ها در اختیار داشته باشد. این قول با برگزاری دربی در نیم‌فصل با مشکل مواجه می‌شد و کی‌روش نمی‌توانست بازیکنان پرسپولیس و استقلال را در تمرینات تیم ملی در اختیار داشته باشد. همین موضوع باعث شد تا امروز فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کند امکان برگزاری سوپرجام در تاریخ دیگری وجود ندارد و بنابراین طبق قانون پرسپولیس قهرمان سوپرجام شده است.

حالا اما پندار توفیقی، حسن زمانی و دیگر افراد کادر مدیریتی استقلال اعلام کرده‌اند که هیچ درخواستی مبنی بر انصراف از سوپر جام نداشته‌اند و تنها درخواست تغییر تاریخ این بازی را مطرح کرده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند به همین دلیل سازمان لیگ باید قهرمانی پرسپولیس را لغو کرده و از هواداران استقلال هم عذرخواهی کند.

البته موضوعی که کادر مدیریتی استقلال به ان توجه ندارند این است که سازمان لیگ فوتبال ایران تمام برنامه‌های فوتبال باشگاهی ایران را مدیریت می‌کند و استقلال به‌عنوان یک باشگاه فوتبال محکوم به پذیرش همه دستورات این سازمان است.

پندار توفیقی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده که مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان موافق تغییر زمان بازی سوپر جام بوده است و از افتخاری خواسته تا نامه‌نگاری‌ها را با سازمان لیگ انجام دهد. توفیقی با همین استدلال از سازمان لیگ خواسته تا حکم قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام را لغو کند. البته پندار توفیقی بهتر می‌داند که وزیر ورزش و جوانان طبق قانون اجازه دخالت در برنامه‌های فدراسیون فوتبال و نهادهای زیرمجموعه آن را ندارد و در صورت دخالت وزیر در امور فدراسیون، فیفا می‌تواند فوتبال ایران را تعلیق کند.

در آخر هم ذکر این نکته ضروری است که استقلال به‌عنوان یک تیم قدیمی و ریشه‌دار و به‌عنوان قهرمان جام حذفی ایران می‌تواند روز 29 تیرماه در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس برود تا در یک بازی کاملاً رسمی قهرمان سوپرجام ایران مشخص شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها