رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اعلام کرد:

رونمایی از سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در خراسان رضوی

سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی ساکنان خراسان رضوی افتتاح شد.

رونمایی از سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در خراسان رضوی
کد خبر: 219978
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اعلام کرد: سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی ساکنان خراسان رضوی افتتاح شد.

وی افزود: این سامانه به منظور توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در راهنمایی و رانندگی، آشکارسازی و ارتقای ایمنی نقاط حادثه خیز، احیای گذرگاه‌های عابر پیاده و نظارت بر رانندگی بین خطوط افتتاح شد.

سرهنگ محمد باقر سلیمی افزود: با توجه به تاثیر مثبت استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت و کنترل ترافیک و ساماندهی رفتار‌های ترافیکی با تعاملی که پلیس راهور خراسان رضوی با حمل نقل ترافیک شهرداری مشهد از سامانه مکانیزه و هوشمند ثبت تخلفات در سطح معابر شهری مشهد رونمایی شد.

وی بیان کرد: این سامانه در این مرحله با نصب سامانه هوشمند شامل دوربین و سیستم رایانه و سرور مرکزی بر روی 5 دستگاه از خودرو‌های گشت پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: این خودرو‌ها در سطح معابر شهری با سرعت و دقت بیشتر و قابلیت پردازش تصویر و سابقه پلاک خودرو‌ها تخلفات ساکنی که می‌تواند بی انضباطی‌های ترافیکی و تصادفات رانندگی را بدنبال داشته باشد و ظرفیت خطوط معابر را کاهش دهد مثل تخلف توقف دوبله، توقف در سطح پیاده رو، تخلف در گذرگاه‌های عابر پیاده و محدوده حریم تقاطع‌ها و میادین جزو تخلفاتی است که مورد هدف این خودرو‌های هوشمند هستند.

سرهنگ سلیمی افزود: همکاران ما بصورت هوشمند با سرعت و دقت بیشتر و در نهایت رضایتمندی شهروندان را بدنیال خواهد داشت و ظرفیت خطوط عبوری در سطح معابر شهری را افزایش خواهد داد بدین وسیله اقدام به کنترل تخلفات خواهند داشت.

وی تاکید کرد: هدف پلیس به هیچ عنوان اعمال قانون و جریمه نیست بلکه توسعه انضباط ترافیکی و افزایش ایمینی سفر و کاهش تاخیراتی که مردم را متضرر می‌کند کاهش آلودگی زیست محیطی وصوتی است و در نهایت شاهد روند کاهشی در تصادفات و جان باختن و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی باشیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی همچنین در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص حداکثر زمان تعیین شده برای رسیدن پلیس راهور به محل سانحه درون شهری نیز گفت: حداکثر زمان تعیین شده برای رسیدن پلیس راهور به محل سانحه درون شهری از زمان اعلام آن 15 دقیقه است، اما پلیس استان به طور میانگین بین هشت تا 10 دقیقه در محل حادثه حضور می‌یابد.

سرهنگ محمد باقر سلیمی افزود: تا ابتدای تیر ماه امسال پنج گروه ویژه تصادفات درون شهری در مشهد مستقر بود که اکنون تعداد این گروه‌ها به 10 تیم فعال رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد فوت شدگان تصادفات درون شهری این استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد و تعداد مجروحان هفت درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: از تعداد تصادفات این استان در این مدت 78 درصد مربوط به انواع خودرو، 15 درصد مربوط به موتور سیکلت و هفت درصد مربوط به عابران پیاده است.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال در مجموع به 48 هزار و 124 دستگاه خودرو و پنج هزار و 175 دستگاه موتورسیکلت، خدمات شماره گذاری در مشهد ارائه شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد برای خودرو و 23 درصد برای موتورسیکلت افزایش داشته است.

سرهنگ سلیمی برگزاری 595 جلسه آموزشی کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای دانش آموزان پیش دبستانی تا متوسطه دوم، 510 جلسه آموزشی برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین و موتورسیکلت، 286 جلسه آموزشی برای یگان‌های نظامی و انتظامی و دوره‌های 6 ساعته برای معلمان ضمن خدمت استان را از خدمات فرهنگی پلیس راهور استان طی سه ماه امسال برشمرد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: بخشودگی 2 برابر شدن جرائم رانندگی سال 96 و قبل از آن تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد و کسانی که سطح تخلفات آن‌ها کمتر از 10 میلیون ریال است و به سابقه تخلفاتی خود اعتراض دارند نیز تا 60 روز آینده فرصت دارند به مراکز پلیس 110 مراجعه کنند.

وی افزود: براساس تصمیم فرمانده نیروی انتظامی، به مناسبت دهه کرامت کسانی که در این دهه اقدام به خروج موتورسیکلت متوقف شده خود از توقفگاه نمایند از 20 درصد تخفیف در هزینه‌های توقفگاه برخوردار می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها