کد خبر: 220019
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۱۹:۰۰
| |

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان:

ساخت و ساز نسخه خروج مسکن از رکود است / تلاطم قیمت ارز در قیمت مسکن تاثیرگذار است

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفته است که رونق درصورتی ایجاد می‌شود که بخش ساخت و ساز مسکن شروع به فعالیت کند و استقبال و تقاضای خرید مسکن رشد یابد.

ساخت و ساز نسخه خروج مسکن از رکود است / تلاطم قیمت ارز در قیمت مسکن تاثیرگذار است
کد خبر: 220019
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول جهانگیری در خصوص وضعیت مسکن، اظهار کرد: تلاطم بازار ارز در قیمت مسکن تاثیرگذار است و امیدوارم رونق بازار مسکن، جایگزین افزایش بی رویه قیمت آن شود. رونق درصورتی ایجاد می‌شود که بخش ساخت و ساز مسکن شروع به فعالیت کند و استقبال و تقاضای خرید مسکن رشد یابد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه اگر نوسانات بازار ارز موجب تحرک بخش ساخت و ساز شود، می توان به خروج بازار مسکن از رکود امیدوار شد، تاکید کرد: تلاطم‌های اقتصادی اخیر، افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم را به بار آورده و مردم را از بازار خرید و فروش مسکن به سمت رهن و اجاره ترغیب کرده است.

وی گفت: در حال حاضر قیمت مسکن رشد یافته، اما رونق بازار مسکن براساس افزایش ساخت و سازها مدنظر است. اگر تغییرات بازار ارز و رشد قیمت مسکن منجر به شروع ساخت و سازها شود، می توان انتظار چشم اندازی روشن را داشت، در غیر این صورت در بخش مسکن اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در صورت نبود رونق در ساخت و ساز، در آینده نزدیک بخش مسکن دوباره دچار رکود می‌شود، افزود: میزان تقاضای خرید مسکن نسبت به گذشته افزایش یافته و رشد تقاضا نیز در قیمت مسکن موثر بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها